Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będą remonty dworców i peronów w Małopolsce

Bogumił Storch
Przejście nad  torami w Kalwarii (w tyle) trzeba przebudować
Przejście nad torami w Kalwarii (w tyle) trzeba przebudować Bogumił Storch
Kolej w dwa lata chce wyremontować perony, tory oraz wiadukty. Miejscowości z naszego regionu dużo skorzystają na tej inwestycji.

Stacje kolejowe w Kalwarii Zebrzydowskiej -Lanckoronie, Stroniu, Stryszowie i przystanek w Przytkowicach zostaną przebudowane. Ta pierwsza, jako jedyna, przeszła już wcześniej gruntowany remont, a teraz znów będzie poprawiana. Dlaczego?

- Mamy przejście nad torami, które odnowiono, ale co z tego, skoro nie można nim dostać się na dworzec i pierwszy peron, z którego odjeżdża najwięcej pociągów - mówi Antoni Chrzanowski, emeryt z Lanckorony.

Schody do nikąd

By od strony budynku z kasami przy ul. Dworcowej i pierwszego peronu dostać się na drugi peron, trzeba mocno nadłożyć drogi, przechodząc kilkaset metrów w stronę przeciwną niż kładka. Wejście na kładkę z pierwszego peronu i dalej w stronę miasteczka jest zagrodzone, bo prowadziło na prywatny teren.

- To problem dla starszych ludzi, którzy nie mają tyle zdrowia by nadkładać drogi - dodaje emeryt.

Kolejowa spółka teraz chce to poprawić.

- Będzie kładka dla pieszych, która zapewni wygodniejsze i bezpieczniejsze dojście oraz łatwiejszy dostęp do pociągów - mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zapewnia też, że podróżni, zarówno ci starsi, jak i niepełnosprawni, będą mogli wygodniej korzystać z obiektu.

- Perony zostaną przebudowane i wyposażone w nowe wiaty i ławki. Poprawi się ich oznakowanie i oświetlenie - dodaje.

Remonty obejmą też inne stacje w regionie: w Leńczach, Stroniu oraz w Stryszowie. W tej ostatniej miejscowości informację o planowanym remoncie przyjęto z ulgą.

- Dworcowy budynek już się sypie, a na peronie można złamać nogę, bo płyty odpadają - przekonuje Paweł Rogoźnik, licealista ze Stryszowa.

- Tu nie robiono nic ze trzydzieści lat - dopowiada Stanisław Mańka, przysłuchujący się rozmowie.

Kosztowna inwestycja

To nie koniec zmian. Wykonawca wymieni ponad 35 km torów. Przebudowane będą też mosty i wiadukty nad torami w w Przytkowicach i w Kalwarii Zebrzydowskiej. Wyremontowane zostaną dwa wiadukty w Stryszowie i kilkanaście przejazdów kolejowo-drogowych.

Dla linii kolejowej nr 97 zaprojektowana zostanie również łącznica kolejowa w Kalwarii Zebrzydowskiej, między liniami: Skawina-Żywiec i Kalwaria Zebrzydowska-Lanckorona - Bielsko-Biała. Zakończenie prac zaplanowano na 2020 r.

Wszystkie te zadania są tylko częścią ogromnej inwestycji, wartej 950 mln zł netto. Polskie Linie Kolejowe podpisały już stosowną umowę z wykonawcą. Prace na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka (linia nr 97), realizowane będą ze środków w ramach większego projektu o nazwie „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”. Po jego zakończeniu pociąg z Krakowa do Zakopanego pojedzie ok. 2 godzin i 15 minut.

WIDEO: Czy linia kolejowa 103 powróci na trasę Wadowice - Trzebinia?

Źródło: TVP Info

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na libiaz.naszemiasto.pl Nasze Miasto