Przedstawiciele uczestniczących w tym przedsięwzięciu samorządów: województwa małopolskiego, powiatu oświęcimskiego, miasta Oświęcim oraz gmin: Chełmek, Kęty, Przeciszów, Oświęcim i Polanka Wielka zgodnie opowiedzieli się za wariantem, który do minimum ograniczy konieczność wyburzeń.
W tym przypadku na trasie o długości prawie pięciu kilometrów są jedynie dwa budynki mieszkalne, z których jeden jest pustostanem oraz dwanaście innych, jak szopy czy stodoły. W pozostałych dwóch wariantach wyburzeń byłoby znacznie więcej.
- Istotny jest również krótki przebieg trasy, tj. 1,4 km, w obszarze oddziaływania górniczego - zaznacza Andrzej Skrzypiński, członek Zarządu Powiatu Oświęcimskiego.
Są również minusy, z których - jak dodają projektanci - największy to konieczność wybudowania długiej estakady nad Wisłą i linią kolejową, która jest najbardziej kosztowną częścią tej inwestycji.
Całkowity koszt budowy Drogi Współpracy Regionalnej szacowany jest na ponad 147 mln zł. Trasa poza odciążeniem centrum miasta od tranzytu ciężkich pojazdów ma poprawić komunikację między Oświęcimiem oraz okolicznymi miejscowości a Krakowem i aglomeracją górnośląską. Projekt DWR zakłada w dalszej przyszłości połączenie sieci dróg powiatowych z autostradą A4 poprzez węzeł w Jaworznie - Dębie.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?