Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1. Inwestycja ruszyła w kilku miejscach jednocześnie. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 ruszyła w kilku miejscach, w tym wzdłuż ul. Zatorskiej. W tym rejonie będzie się kończyć
Budowa obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 ruszyła w kilku miejscach, w tym wzdłuż ul. Zatorskiej. W tym rejonie będzie się kończyć Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Na budowie obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1 minął ponad miesiąc od symbolicznego wbicia łopaty. Inwestycja ruszyła w kilku miejscach jednocześnie. Trwają budowy dróg technologicznych i przygotowania pod główną trasę, która będzie rozpoczynać się od węzła Oświęcim w gminie Bojszowy, a kończyć w samym Oświęcimiu w rejonie ul. Zatorskiej w ciągu drogi 44. Przejdź do galerii zdjęć udostępnionej przez GDDKiA i zobacz, jak wyglądała inwestycja, zanim sypnęło śniegiem.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Obwodnica Oświęcimia po nowym śladzie

Obwodnica Oświęcimia powstaje w ramach budowy brakującego odcinka S1 od węzła Mysłowice Kosztowy do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej. Przebiegać będzie całkowicie po nowym śladzie i po wybudowaniu będzie stanowić fragment drogi krajowej 44.

Odcinek jest zlokalizowany na terenie województwa śląskiego i małopolskiego, w powiatach: bieruńsko – lędzińskim, oświęcimskim, na terenie gmin: Bojszowy, gmina wiejska Oświęcim i miasto Oświęcim.

W połowie października wojewoda małopolski Łukasz Kmita wydał zgodę na realizację inwestycji drogowej tzw. zrid dla budowy obwodnicy Oświęcimia. Kilka dni później wykonawca, firma Budimex przystąpiła do pracy, a na początku listopada nastąpiło symboliczne wbicie łopaty. Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł.

- Dwujezdniowa obwodnica jest prowadzona całkowicie po nowym śladzie - zaznacza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest inwestorem

Nowa trasa będzie mieć długość 9,4 km i przechodzić będzie m. in. przez trzy nowe mosty nad Wisłą, Sołą i Młynówką. Zaczyna się na węźle Oświęcim w Bojszowach, skąd będzie przebiegać mostem nad Wisłą, następnie już w gminie Oświęcim przez Pławy oraz tunelem pod torami kolejowymi na ul. Ostatni Etap.

Na granicy miasta i gminu przetnie wiaduktem ul. Legionów w ciągu drogi wojewódzkiej 933. Dalej prowadzić będzie nowym mostem nad Sołą, następnie na wysokości ogródków działkowych na Kamieńcu pobiegnie w stronę drogi wojewódzkiej 948 i dalej granicą stawu Adolfin oraz ogródków na Starych Stawach za Castoramą włączy się do drogi 44.

Budowa obwodnicy Oświęcimia rozpoczęła się kilku miejscach jednocześnie

Inwestycja ruszyła w kilku miejscach jednocześnie. Ciężki sprzęt i drogowców można zobaczyć m.in. w Oświęcimiu w rejonie ul. Zatorskiej, na Kamieńcu, a także w gminie Oświęcim. Prace rozpoczęły się także na początkowym odcinku w Bojszowach.

PRZEBIEG OBWODNICY OŚWIĘCIMIA

Prowadzone są typowe prace przygotowawcze, jak karczowanie terenów, którymi będzie przebiegać obwodnica, budowane są drogi technologiczne, ale rozpoczęło się także wytyczanie i wstępne roboty przy głównej drodze.

Według harmonogramu ma zakończyć się w 2024 roku, ale należy dodać, że inwestycja zaczęła się z opóźnieniem spowodowanym orzeczeniem Naczelnego Sądu Administracyjnego w sprawie decyzji środowiskowej. Pierwotnie planowano, że budowa ruszy w kwietniu tego roku.

od 16 lat

Inflacja - los polskich rodzin

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto