Coraz bliżej z Oświęcimia na Słowację. Budowa kluczowego odcinka drogi S1 przez Beskid Żywiecki. Zobaczcie zdjęcia z drona i film

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1 Materiały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
Perspektywy dla kierowców z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego w związku z budową drogi ekspresowej S1 zapowiadają się obiecująco. Nie chodzi tylko o obwodnicę tego miasta, ale cały fragment trasy, którego budowa trwa w kilku miejscach. Szybko postępują pracę na jednym z kluczowych odcinków przecinającym Beskid Żywiecki.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na tę drogę czekają zmotoryzowani turyści z Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego

Budowa drogi ekspresowej S1 na odcinku obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych przedsięwzięć objętych rządowym Programem Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, które zapewni bezpośrednie, szybkie połączenie na trasie Bielsko-Biała - granica polsko-słowacka w Zwardoniu.

Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1
Budowa obwodnicy Węgierskiej Górki jest jednym z kluczowych odcinków brakującego fragmentu drogi ekspresowej S1 Materiały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

- Bez wątpienia wielu zmotoryzowanych turystów Oświęcimia i powiatu oświęcimskiego czeka na tę nową drogę. Już w tej chwili jest to dość popularny kierunek na Słowację, a pewnie będzie jeszcze bardziej, gdy powstanie trasa ekspresowa, z którą nasze miasto będzie miało przecież bezpośrednie połączenie obwodnicą - mówi Paweł Kram z Grupy Moto Galicja w Oświęcimiu.

Bardzo kosztowna inwestycja

Koszt budowy 8,5 kilometrowego odcinka Przybędza - Milówka szacowany jest na ponad 1 mld 378 mln zł. Obejmuje budowę m.in. dwóch tuneli o długości 830 i 1000 metrów, prawie kilometrowej estakady, siedmiu innych mostów i estakad oraz rozbudowę węzłów Przybędza i Milówka.
WIZUALIZACJA S1 NA ODCINKU PRZYBĘDZA - MILÓWKA
Materiał firmy TRAKT

Połączą je dwa rodzaje traktów. Jeden jednojezdniowy o dwóch pasach ruchu o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami oraz dwujezdniowy o długości 4,8 km na odcinku tunelowym oraz między tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

- Będzie to bardzo malownicza trasa z pięknymi widokami - dodaje Paweł Kram.

Inwestycja rozpoczęła się w październiku 2019 roku. Jej zakończenie jest przewidziane w III kwartale 2024 roku.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie