Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak będzie z dostępem do obwodnicy Oświęcimia prowadzącej do drogi ekspresowej S1? Jakie planowane są rozwiązania? Zdjęcia, opisy

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m Materiały GDDKiA
Na budowie obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1 rozkręcają się szybko prace w kilku miejscach jednocześnie. Inwestycja budzi duże zainteresowanie wśród kierowców, którzy od wielu lat czekają na to połączenie z ekspresową "jedynką". Jak będzie z dostępem do nowej drogi? Przejdź do galerii i sprawdź, gdzie przewidziano odcinki dojazdowe.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Gdzie kierowcy w Oświęcimiu będą mogli wjechać na obwodnicę?

Budowa obwodnicy Oświęcimia będąca częścią inwestycji związanej z powstaniem brakującego fragmentu drogi S1 Mysłowice Kosztowy - Bielsko-Biała trwa od ponad czterech miesięcy. Jej finał przewidziany jest w 2024 roku. Zmieni zdecydowanie układ komunikacyjny Oświęcimia.

Na terenie Oświęcimia połączenie z obwodnicą przewidziane jest m.in. w rejonie ul. Jagiełły przez rondo
Na terenie Oświęcimia połączenie z obwodnicą przewidziane jest m.in. w rejonie ul. Jagiełły przez rondo Materiały GDDKiA

Wielu kierowców już zastanawia się, gdzie i jakie przewidziane są rozwiązania dotyczące wjazdów i zjazdów z przyszłej obwodnicy. - Liczę, że zaplanowano taką możliwość dla kierowców z lewobrzeżnej części miasta, gdzie są duże dzielnice Zasole i Błonie - spodziewa się Łukasz Zieliński, jeden z oświęcimskich kierowców.

Z informacji udzielonych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, która jest inwestorem, wynika, że będzie możliwość przejazdu między nową obwodnicą a ul. Legionów.

Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Legionów. W ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe
Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Legionów. W ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe Materiały GDDKiA

- Na nowej obwodnicy w ciągu DK 44 i na ul. Legionów w ciągu DW 933 powstaną dwa ronda turbinowe, które połączą obie drogi. Ul. Legionów będzie przebiegać pod obwodnicą, pod pierwszym przęsłem mostu nad Sołą - wyjaśnia Kacper Michna, przedstawiciel krakowskiego Oddziału GDDKiA ds. komunikacji.

W podobny sposób ma zostać rozwiązane połączenie obwodnicy z drugiej strony Soły z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948.
Tutaj także powstanie rondo turbinowe. Identyczne przewidziane jest na końcu obwodnicy przy wylocie na ul. Zatorską. Ma gwarantować, że nie będzie problemów z płynnością ruchu w tej części miasta, czego obawiają niektórzy kierowcy w związku ze zwiększonym ruchem na obwodnicy.

Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948
Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Jagiełły w ciągu drogi wojewódzkiej 948 Materiały GDDKiA

Blisko półkilometrowa przeprawa nad Sołą i Kamieńcem w Oświęcimiu

Przedstawiciel GDDKiA podkreśla, że obwodnica Oświęcimia jest w kilku miejscach bardzo złożonym przedsięwzięciem. Takim jej fragmentem jest m.in. przeprawa łącząca oba brzegi Sołą, przechodząca nad ul. Legionów i stawem Kamieniec. Całkowita jej długość będzie mieć ponad 463 metry, z czego sam most nad Sołą 324 m.

Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m Materiały GDDKiA

Innym trudnym technicznie obiektem będzie tunel pod linią kolejową 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia w rejonie ul. Ostatni Etap. Planowana jego długość przekracza 23 metry.

Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Zatorską
Plan połączenia obwodnicy Oświęcimia z ul. Zatorską Materiały GDDKiA

Poza przeprawą nad Sołą w Oświęcimiu powstaną jeszcze mosty nad Wisłą i Młynówką.

Obwodnica Oświęcimia po całkowicie nowym śladzie

Symboliczne wbicie łopaty rozpoczynające budowę oświęcimskiej obwodnicy miało miejsce na początku listopada ub. roku.

Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m
Cała przeprawa nad Sołą, stawem Kamieniec i ul. Legionów będzie mieć długość ponad 463 m Materiały GDDKiA

- Dwujezdniowa obwodnica jest prowadzona całkowicie po nowym śladzie - zaznacza GDDKiA.

Jej całkowita długość przekroczy 9 km. Zaczynać się będzie po śląskiej stronie na węźle "Oświęcim" w Bojszowach.

Koszt nowej drogi jest szacowany na ok. 468 mln zł. Przewidywana prędkość miarodajna to - 100 km/h do około połowy nowej trasy oraz 80 km/h w drugiej jej części.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto