Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

„Jeszcze żywy KARP”, czyli kampania o rybim bólu, strachu i stresie [zdjęcia, wideo]

AG
Kampania społeczna "Jeszcze żywy KARP"
Kampania społeczna "Jeszcze żywy KARP" materiały prasowe
Klub Gaja jak co roku przed Bożym Narodzeniem przypomina, że masowo sprzedawane żywe karpie odczuwają ból, strach i stres. W tym roku hasłem kampanii społecznej jest „Jeszcze żywy KARP”

Klub Gaja podjął współpracę z policją, ponieważ przypadki niehumanitarnego traktowania ryb (pakowanie żywych do foli, okaleczanie, przetrzymywanie bez wody) może być karane. W takim przypadku mundurowy może egzekwować prawa zwierząt i nałożyć karę na sprzedawców ryb. Aby służby mundurowe mogły działać sprawniej odbyły szkolenia. Pierwsze z nich odbyło się na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Uczestnicy zapoznali się z ustawą o ochronie zwierząt, stosowaniem i egzekwowaniem go.

- Kiedyś tych zjawisk jakby się nie dostrzegało, nie były prowadzone postępowania w takiej ilości, nie było tyle zgłoszeń, nie było tyle interwencji. Teraz można powiedzieć, że staramy się stosować do tego żeby policja działała tak jak w dwudziestym pierwszym wieku. Żeby respektować prawa naszych braci mniejszych. Policjanci są coraz bardziej przeszkoleni, coraz bardziej świadomi” – komentował nadkomisarz Tomasz Gogolin z Zespołu Prasowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Klub Gaja jak co roku zachęca konsumentów do kupowania karpi w płatach. W zeszłorocznej kampanii wzięli udział urzędnicy, dziennikarze i pisarze.

- Po raz kolejny namawiam do świadomej konsumpcji, która pozwala nam ograniczyć bezsensowne i niepotrzebne męczarnie świątecznego karpia. To my kreujemy naszą rzeczywistość. Codziennie stajemy przed licznymi wyborami, mającymi polepszyć nasze życie. Nie róbmy tego jednak koszem pogarszania dobrostanu zwierząt. I tak wykorzystujemy je na wiele sposobów. Dla nas to drobny gest, dla nich jakość całego życia! Życząc wszystkim pięknych Świąt apeluje o szacunek i poszanowanie praw tych, które głosu nie mają, tych najmniejszych, bezbronnych. Od nas wszystko zależy! - mówi Magdalena Popławska.

– Ode mnie tylko zależy czy cierpienia będzie mniej… i to jest moja odpowiedzialność by świadomie wybrać! Stać mnie na to! Kupię karpia w płatach! – dodaje Bartłomiej Topa.

Jak reagować kiedy zauważymy, że karpie są źle traktowane? 1 Krok - Oceń sytuację: ryby stłoczone w basenach czy pojemnikach; ryby żywe pakowane; ryby zabijane na oczach klientów. 2 Krok - Zgłoś łamanie prawa: zadzwoń na 112; zrób zdjęcie, nagraj film komórką (najlepiej 5 minut), zapisz kontakt do świadków zdarzenia; zgłoś na policję, zapisz kto przyjął zgłoszenie; zgłoś do wiadomości Klubu Gaja. 3 Krok – Sprawdź: zadzwoń na policję i sprawdź czy podjęto interwencję; sprawdź czy sytuacja zmieniła się.

Kampanię wsparli aktorzy: Magdalena Różczka, Julia Pietrucha, Magdalena Popławska i Bartłomiej Topa. W 2011 r. włączyli się do kampanii opowiadaniem - Olga Tokarczuk i miniaturą dramatyczną - Artur Pałyga. W 2013 r. do kampanii dołączyli aktorzy: Magdalena Cielecka, Maja Ostaszewska, Olga Frycz, Magdalena Kumorek, Maja Bohosiewicz oraz Marek Kaliszuk i Daniel Wieleba, a także urzędnicy państwowi, ludzie mediów i matki z dziećmi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto