Miejsce to jest bardzo dobrze znane miłośnikom krakowskiej kultury. I to zarówno tym, którzy są na miejscu - mieszkańcom i studentom, jak też turystom z różnych stron kraju i świata. Istnieje od sierpnia 1994 r. Było i do dziś jest jedyną tego typu instytucją w Polsce. Centrum Informacji Kulturalnej przy ul. św. Jana 2 w przyszłym roku będzie liczyło okrągłe dziesięć lat i nie tylko setnym numerem miesięcznika ,Karnet" potwierdzi swą wyjątkowość.
- Powstaliśmy w sierpniu 1994 roku, jako jednostka przy Wydziale Kultury Urzędu Miasta - mówi Grzegorz Słącz, kierownik biura. - Była to pierwsza tego typu instytucja w Polsce. I nadal taką jest, bo takiego centrum, które byłoby nie tylko punktem informacyjnym, przeznaczonym do dystrybucji opracowanych gdzieś informacji, ale punktem, który sam generuje, zbiera i udostępnia informacje, nadal w Polsce nie ma.
CIK startowało skromnie. I choć potem zaczęło działać w strukturach Biura Kraków 2000, ciągle jest w tym samym lokalu przy ul. św. Jana 2. Przez prawie dziesięć lat wypracowało sobie renomę punktu, w którym najłatwiej otrzymać informację co, gdzie i kiedy w kulturalnym Krakowie dziać się będzie.
- Przez ten czas CIK znalazło się we wszystkich ważniejszych przewodnikach polskich i zagranicznych po mieście - objaśnia Grzegorz Słącz. - Jest też tym biurem w Krakowie, gdzie od początku można się porozumiewać w wielu językach obcych, a to ciągle jeszcze nie jest normą.
Od początku CIK wydawało różnego rodzaju publikacje o wydarzeniach kulturalnych w skali miesiąca i roku. Od siedmiu lat publikuje miesięcznik ,Karnet", którego setny numer ukaże się w przyszłym roku.
- Najważniejsze, że ludzie wiedzą o naszym istnieniu i nogami głosują za tą instytucją - dodaje Grzegorz Słącz. - Nawet w gorszych dniach sezonu mamy przyzwoitą frekwencję - przychodzi do nas, dzwoni i mailuje przynajmniej 200-300 osób dziennie. Jesteśmy też dumni z tego, że jako pierwsza instytucja tego rodzaju w Krakowie, w 1995 roku, w czasach początków internetu w kraju, stworzyliśmy stronę internetową z informacją kulturalną - www.karnet.krakow2000.pl, która działa do dziś.
Sposób na dobrą i skutecznie reklamującą kulturalny Kraków informację, to, według pracowników CIK, przede wszystkim różnorodność akcji informacyjnych, wydawniczych, internetowych. Co przy ul. św. Jana, jak pokazują lata, nowością nie jest.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?