Czytaj także: Kraków: coraz droższy przejazd busem
Drogowa inwestycja realizowana była od lutego do połowy listopada ubiegłego roku. Oprócz nowej jezdni, postarano się o chodnik po jednej stronie oraz dwukierunkową ścieżkę rowerową. Powstały dwie zatoki autobusowe i co najważniejsze, dwa skrzyżowania z ul. 3 Maja oraz ul. Żwirki i Wigury, a także rondo na przecięciu obwodnicy z drogą krajową nr 52.
Ponadto wykonano również obszerny zakres prac związany z przebudową istniejącej podziemnej i naziemnej sieci infrastruktury technicznej. - Gotowa inwestycja musiała trochę poczekać na dopuszczenie do ruchu - mówi Karina Zoń, dyrektor wydziału promocji i rozwoju Urzędu Gminy w Kętach. - Aby otworzyć biegnący od ul. Kościuszki do ul. Żwirki i Wigury fragment obwodnicy niezbędne było pozyskanie wielu wymaganych prawem pozwoleń - dodaje.
Oczekiwanie na zgodę na użytkowanie skrzyżowania o ruchu okrężnym wstrzymywało dopuszczenie do eksploatacji wykonanego nieco wcześniej całego odcinka obwodnicy. Szczęśliwie dla kierowców, inwestycja wreszcie została dopuszczona do ruchu i samochody w końcu pojadą nowym traktem.
Obwodnica ułatwi życie nie tylko zmotoryzowanym, ale także mieszkańcom Kęt. Głównie jeśli chodzi o ciężki transport, który już nie będzie zapuszczał się do centrum miasta.
Budowa nowego odcinka obwodnicy wraz z rondem kosztowała ponad 10 mln zł. Milion gmina otrzymała w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych.
Najlepszy Piłkarz i Trener Małopolski 2011. Weź udział w plebiscycie i oddaj głos!
Sprawdź magazyn Gazety Krakowskiej! Bulwersujące zdarzenia, niezwykli ludzie, mądre opinie
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?