Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mamy biletomaty w oddziałach ZUS. W Oświęcimiu, Wadowicach, Olkuszu i Chrzanowie czas na zmiany

Monika Pawłowska
Grażyna Stuglik-Nizio z inspektoratu w Oświęcimiu prezentuje możliwości biletomatu
Grażyna Stuglik-Nizio z inspektoratu w Oświęcimiu prezentuje możliwości biletomatu Monika Pawłowska
Do inspektoratów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Małopolsce zachodniej przyszło "nowe". Klientów witają automat biletowy, ekrany multimedialne, a do okienka zaprasza głos lektora. Kiedy rodzice załatwiają urzędowe sprawy, ich pociechy mogą pobawić się w specjalnie dla nich przygotowanym kąciku. ZUS zapewnia, że na tym nie koniec usprawnień dla klientów.

System Kierowania Ruchem, zwany też systemem kolejkowym, jest częścią Platformy Usług Elektronicznych. Pilotażowy program wprowadzono w oddziale w Częstochowie w czerwcu ubiegłego roku. W chrzanowskim oddziale i czterech inspektoratach regionu montaż urządzeń rozpoczął się w styczniu.

- W oddziale oraz inspektoratach w Olkuszu, Oświęcimiu i Wadowicach SKR-y już działają - mówi Barbara Traczyk-Zawadzińska, naczelnik wydziału organizacji i analiz ZUS w Chrzanowie. - Jedynie w inspektoracie w Suchej Beskidzkiej trwają jeszcze testy w zakresie uruchomienia i prawidłowości działania, mamy nadzieję, że zostanie on uruchomiony w najbliższych dniach - dodaje. System kierowania ruchem, jest czytelny i prosty w obsłudze. Jednak, jak inne nowości, może sprawiać kłopot niektórym klientom, zwłaszcza osobom starszym. Wtedy z pomocą służą pracownicy ZUS-u, a nawet ochrona.

Na ekranie dotykowym automatu wyświetla się siedem różnych usług. Wystarczy jeden ruch palca, by wybrać tę, którą klient przyszedł załatwić do ZUS-u. Urządzenie wydaje bilet z numerem wybranego okienka i na wezwanie można poczekać na wygodnej sofie.

- Nie ma potrzeby ustawiać się w kolejce - mówi Grażyna Stuglik-Nizio, kierownik inspektoratu ZUS w Oświęcimiu. - Numery biletów są wyświetlane na tablicach elektronicznych, co zdecydowanie ułatwia załatwienie spraw, w tym także osobom niedosłyszącym - dodaje.

Dodatkowym atutem jest to, że numery biletów, stanowisk a także wezwania są czytane przez lektora. - Gdybym zagadała się z koleżanką, głos przywoła mnie do porządku - śmieje się Wioletta Maroń z Oświęcimia. - Mówiąc serio, mnie "nowinka" przypadła do gustu, załatwiam sprawy szybciej i sprawniej.

System ma jeszcze jedną zaletę - daje możliwość sprawnego zarządzania ruchem klientów i uzyskania szczegółowych statystyk. - W styczniu mieliśmy 7312 klientów - mówi Grażyna Stuglik-Nizio. - Najwięcej było emerytów i rencistów, bo aż 3,5 tysiąca, płatników ubezpieczonych 2384, a osób po różnego rodzaju zasiłki półtora tysiąca - dodaje.

We wszystkich urzędach obsługa klientów odbywa się na parterze budynków. W Oświęcimiu po niewielkiej reorganizacji udało się również wygospodarować kącik dla dzieci. Rodzice mogą tam na czas załatwienia sprawy zostawić swoje maluchy pod opieką pracownika.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto