Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na drodze krajowej 44 w Zaborzu będzie bezpieczniej

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Mieszkańcy Zaborza i Poręby Wielkiej boją się, że w najbliższych latach będzie jeszcze gorzej. GDDKiA zapowiada, że przebuduje skrzyżowanie z ul. Jezioro i Porębską

Mieszkańcy Zaborza (gm. Oświęcim) domagają się poprawy bezpieczeństwa na przecinającym ich wieś fragmencie drogi krajowej 44. Obawiają się, że po powstaniu dwóch nowych obwodnic Oświęcimia (budowanej obecnie północnej i łącznicy do S1, która jest na etapie wyłonienia wykonawcy) ruch na tym odcinku będzie jeszcze większy.

Już w tej chwili jest tu bardzo niebezpiecznie. Chodzi przede wszystkim o skrzyżowanie drogi 44 z ulicami Jezioro i Porębską.
– Nie ma miesiąca, aby nie doszło tutaj do jakiegoś niebezpiecznego zdarzenia – mówi Józef Migdał, mieszkaniec Zaborza, który mieszka blisko tego skrzyżowania od ponad 50 lat. – Przejście przez ulicę w tym miejscu jest dużym problemem, a trzeba dodać, że korzysta z niego sporo dzieci, które chodzą tędy do szkoły – dodaje.

Mieszkańcy Zaborza, a także sąsiedniej Poręby Wielkiej od kilku lat występowali o przebudowę skrzyżowania. Bernardyna Bryzek, radna gminy z Poręby Wielkiej zwraca uwagę, że już w tej chwili jest ogromny problem, żeby z ul. Porębskiej wyjechać na drogę 44. – W godzinach porannych od godz. 6 do 8 i po południu samochody stoją w korkach na długości do 300 – 400 m – zaznacza Bernardyna Bryzek. Stąd w imieniu mieszkańców wystąpiła niedawno o budowę na skrzyżowaniu lewoskrętu z drogi 44 do Poręby. Jej zdaniem, choć częściowo poprawiłoby to bezpieczeństwo i płynność ruchu. Inny radny Paweł Jezierski przekonuje z kolei, że potrzebne są ponadto ekrany dźwiękochłonne na odcinku od ul. Grojeckiej do ul. Jezioro.

Obawy mieszkańców Zaborza i Poręby Wielkiej, że ruch będzie coraz większy, podziela Paweł Kram ze Stowarzyszenie Miłośników Bezpiecznej Motoryzacji MOTOGalicja. – Obwodnica północna może spowodować wzrost natężenia ruchu, ale jeszcze niezbyt znaczący. Bardziej należy się z tym liczyć po oddaniu do użytku drugiej, która połączy Oświęcim z trasą ekspresową S1 – uważa Paweł Kram.

Budowa pierwszej z nich jest w trakcie. Przewiduje się, że w związku z poślizgiem może zakończyć się w przyszłym roku. Z kolei rozpoczęcie drugiej przewidziane jest w 2019 roku, a zakończenie w 2022. Plany zakładają, że będzie się ona wpinać w drogę 44 za supermarketem Castorama, to jest ok. kilometra od ul. Jezioro.
W krakowskim oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad obiecują poprawienie warunków bezpieczeństwa na skrzyżowaniu.

– Z przekazanych przez GDDKiA informacji wynika, że na wspomnianym skrzyżowaniu stanie pełna sygnalizacja świetlna. Ponadto przewiduje ona budowę lewoskrętu z drogi 44 w stronę Poręby i prawo­skrętu z ul. Porębskiej w kierunku ul. Chemików – mówi Piotr Kraj, kierownik wydziału inwestycji i zamówień publicznych Urzędu Gminy w Oświęcimiu.

Inwestycja ma być ukończona jeszcze w tym roku.

WIDEO: Użądlenie przez osę, ukąszenie przez żmiję - jak pomóc?

Autor: Dzień Dobry TVN, x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto