Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na nowym moście nad Sołą w Oświęcimiu trwa końcowe odliczanie. Do finału budowy konstrukcji przeprawy pozostały 2 metry! Zobacz zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu do połączenia konstrukcji przeprawy pozostały 2 metry!
Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu do połączenia konstrukcji przeprawy pozostały 2 metry! GDDKiA
Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu w ciągu obwodnicy miasta trwa końcowe odliczanie. Do zamknięcia konstrukcji przeprawy i połączenia brzegów rzeki pozostały 2 metry!

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Most nad Sołą w Oświęcimiu jest jednym z trzech na obwodnicy

Na 9-kilometrowej obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej 44 powstają trzy mosty: nad Wisłą, Młynówką i właśnie nad Sołą. Ta ostatnia, najdłuższa przeprawa liczyć będzie 463 metry.

Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu trwa końcowe odliczanie przed połączeniem brzegów. Cała konstrukcja ma długość 463 metrów
Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu trwa końcowe odliczanie przed połączeniem brzegów. Cała konstrukcja ma długość 463 metrów GDDKiA

- Betonujemy ostatni pełny segment mostu na rzece Soła, w ciągu obwodnicy Oświęcimia na DK 44. Przerwa między dwiema częściami mostu zmniejszyła się do 2 metrów. Do zrobienia został nam jeszcze łączący je zwornik - informuje GDDKiA.

Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu trwa praca przy ostatnim segmencie
Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu trwa praca przy ostatnim segmencie GDDKiA

Most powstaje w dwóch technologiach. Część przebiegająca bezpośrednio nad ziemią, m.in. nad ul. Legionów oraz stawem Kamieniec budowana jest z gotowych, prefabrykowanych belek. Największe mają 23,5 m długości i ważą 26 ton. Część mostu zbudowana w ten sposób ma łącznie 136,4 m.

Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu trwa końcowe odliczanie przed połączeniem brzegów
Na budowie mostu nad Sołą w Oświęcimiu trwa końcowe odliczanie przed połączeniem brzegów GDDKiA

Główna część obiektu, przechodząca nad Sołą, została zbudowana techniką nawisową. W tej metodzie wykorzystuje się tzw. wózki. Deskowanie przyszłego segmentu jest podwieszone do specjalnego wózka zamontowanego na już istniejącej części mostu.

Cała ta konstrukcja „wisi” na budowanym obiekcie, stąd nazwa techniki. Po zabetonowaniu segmentu o długości około 5 m wózek z szalunkami przesuwa się na nowy element i powtarza proces.

Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą zakończyła się pod koniec marca
Budowa konstrukcji mostu nad Wisłą zakończyła się pod koniec marca GDDKiA

Konstrukcja mostu nad Wisłą już gotowa

Pod koniec marca zakończyła się budowa ponad 430-metrowej konstrukcji mostu nad Wisłą, która połączyła już brzegi rzeki, a jednocześnie Małopolskę ze Śląskiem.

Prace trwają na całej długości przyszłej trasy. Poza mostami koncentrują się przy budowie tunelu pod linią kolejową Oświęcim - Czechowice-Dziedzice, a także rond na połączeniach obwodnicy z drogami wojewódzkimi 933 oraz 948.

Budowa obwodnicy Oświęcimia rozpoczęła się na początku listopada 2022 roku. GDDKiA ocenia, że inwestycja jest obecnie zaawansowana w 54 proc.

Jej zakończenie przewidywane jest w drugiej połowie 2025 roku. Obwodnica jest częścią budowy brakującego fragmentu drogi S1 między węzłami Mysłowice Kosztowy i Suchy Potok w Bielsku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto