Na powrót pociągów pasażerskich z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę od września nie ma co liczyć. ZDJĘCIA

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na pociągi SKA mieszkańcy Brzeźnicy, Spytkowic, Zatora czy Przeciszowa muszą jeszcze zaczekać
Na pociągi SKA mieszkańcy Brzeźnicy, Spytkowic, Zatora czy Przeciszowa muszą jeszcze zaczekać Bogusław Kwiecień
Udostępnij:
Przywrócenie pociągów pasażerskich na całej linii 94 od Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę od zmiany rozkładu 4 września nie wchodzi w grę. Mieszkańcy sześciu gmin leżących przy tej trasie czekają na to już od blisko 10 lat.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Obecnie pociągi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej kursują linią 94 od Krakowa przez Skawinę do Podborów Skawińskich. Pod koniec czerwca po spotkaniu przedstawicieli gmin i Zarządu Województwa Małopolskiego zaczęto rozważać możliwość dalszego wydłużenia ich trasy do Zatora i ewentualnie do Przeciszowa.

Bardzo liczono na to m.in. w gminach powiatu wadowickiego: Spytkowicach i Brzeźnicy. Wójt Spytkowic Mariusz Krystian podkreślił po spotkaniu, że jego gmina jest gotowa na udział finansowy w tym przedsięwzięciu. Podobne deklaracje padły ze strony Brzeźnicy.

- Czekamy na decyzję Zarządu Województwa. Przywrócenie połączeń kolejowych z Krakowem jest ważne dla mieszkańców naszej gminy - zaznacza Bogusław Antos, wójt gminy Brzeźnica.

W 2019 roku w Brzeźnicy zmodernizowany został budynek dworca kolejowego. W sąsiedztwie powstał węzeł przesiadkowy, z którego korzystają pasażerowie linii autobusowej i prywatnych busów. Brakuje tylko połączeń kolejowych.

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego przypominają, że projekt oferty przewozowej na linii Kraków – Skawina – Oświęcim realizowany jest etapowo. Od grudnia 2021 r. uruchomione zostały połączenia w relacji Kraków – Skawina, które w marcu 2022 r. zostały przedłużone do stacji Podbory Skawińskie, a od czerwca pociągi wjeżdżają już do Krakowa Głównego.

- W przyszłości planujemy, by docelowo pociągi pojechały dalej w kierunku Oświęcimia. Przed uruchomieniem nowych połączeń konieczne jest oszacowanie wielu czynników, oraz wzięcie pod uwagę planów Spółki PKP PLK S.A. dotyczących zamknięć torowych - zaznacza Magdalena Opyd, p.o. rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskiego.

Obecnie prowadzone są uzgodnienia przez Koleje Małopolskie z PKP PLK SA, która prowadzi modernizacje kolejnego odcinka trasy 9. Termin wdrożenia kolejnych etapów oraz kształt oferty przewozowej uzależniony będzie od harmonogramu zamknięć torowych, przepustowości linii i możliwości finansowych organizatora przewozów.

- Jesteśmy w trakcie szacowania finansowych możliwości wydłużenia tych połączeń - dodaje Magdalena Opyd.

Połączenia pasażerskie na linii 94 zostały zawieszone blisko 10 lat. Od tamtej pory mówi się o ich przywróceniu. Padały już obietnice, a nawet terminy, ale na razie pociągi nie wróciły.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Na powrót pociągów pasażerskich z Krakowa do Oświęcimia przez Skawinę od września nie ma co liczyć. ZDJĘCIA - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie