Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie parkuj jak łoś

Joanna Weryńska
W ostatnich latach byliśmy wprost zasypywani reklamami o charakterze społecznym. Cel szczytny, bo jest nim pomoc potrzebującym, choć zdarza się, że nie zawsze prawidłowo odczytujemy dany przekaz.

W ostatnich latach byliśmy wprost zasypywani reklamami o charakterze społecznym. Cel szczytny, bo jest nim pomoc potrzebującym, choć zdarza się, że nie zawsze prawidłowo odczytujemy dany przekaz. Pomoże nam w tym wydana właśnie książka Piotra Wasilewskiego, zatytułowana "Szlachetna propaganda dobroci".

Czym właściwie jest reklama społeczna i jak się zmienia? Jaka jest różnica między nią, a reklamami komercyjnymi? Które spośród kampanii społecznych zorganizowanych w latach 2002-2006 okazały się najskuteczniejsze? I jak w ogóle krok po kroku taką kampanię przygotować? Poproszeni o opinię eksperci w sposób jasny i przystępny odpowiadają na te i wiele innych pytań. Kompendium zawiera ponad sto jedenaście opisów kampanii reklamowych zobrazowanych zdjęciami i ilustracjami.

Autorzy kolejnych artykułów wyjaśniają, dlaczego na przykład kampania "Polska jest rajem", zorganizowana przez ONZ w 2003 r., nie do końca się sprawdziła. Albo przeciwnie, co sprawiło, że akcja "Pij mleko, będziesz wielki/a" odniosła spektakularny sukces. Eksperci zwrócili uwagę na jej czytelność i logo, napis rozlanym mlekiem, który od razu kojarzy się z przesłaniem akcji.

Wśród ciekawych inicjatyw wymieniona została przeprowadzona w stolicy akcja "Nie parkuj jak łoś", za pomocą żartu piętnująca bezmyślność kierowców. W książce znajdziemy też ciekawą rozmowę o dobrych i złych sloganach przeprowadzoną z prof. Jerzym Bralczykiem.
Świetna publikacja z powodzeniem służyć może jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z public relations lub agencji reklamowych opracowujących kampanie. Już można ją nabyć w księgarniach.

od 7 lat
Wideo

NORBLIN EVENT HALL

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto