W ostatnich latach byliśmy wprost zasypywani reklamami o charakterze społecznym. Cel szczytny, bo jest nim pomoc potrzebującym, choć zdarza się, że nie zawsze prawidłowo odczytujemy dany przekaz. Pomoże nam w tym wydana właśnie książka Piotra Wasilewskiego, zatytułowana "Szlachetna propaganda dobroci".
Czym właściwie jest reklama społeczna i jak się zmienia? Jaka jest różnica między nią, a reklamami komercyjnymi? Które spośród kampanii społecznych zorganizowanych w latach 2002-2006 okazały się najskuteczniejsze? I jak w ogóle krok po kroku taką kampanię przygotować? Poproszeni o opinię eksperci w sposób jasny i przystępny odpowiadają na te i wiele innych pytań. Kompendium zawiera ponad sto jedenaście opisów kampanii reklamowych zobrazowanych zdjęciami i ilustracjami.
Autorzy kolejnych artykułów wyjaśniają, dlaczego na przykład kampania "Polska jest rajem", zorganizowana przez ONZ w 2003 r., nie do końca się sprawdziła. Albo przeciwnie, co sprawiło, że akcja "Pij mleko, będziesz wielki/a" odniosła spektakularny sukces. Eksperci zwrócili uwagę na jej czytelność i logo, napis rozlanym mlekiem, który od razu kojarzy się z przesłaniem akcji.
Wśród ciekawych inicjatyw wymieniona została przeprowadzona w stolicy akcja "Nie parkuj jak łoś", za pomocą żartu piętnująca bezmyślność kierowców. W książce znajdziemy też ciekawą rozmowę o dobrych i złych sloganach przeprowadzoną z prof. Jerzym Bralczykiem.
Świetna publikacja z powodzeniem służyć może jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z public relations lub agencji reklamowych opracowujących kampanie. Już można ją nabyć w księgarniach.
NORBLIN EVENT HALL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?