Most w Łękach zamknięty jest od ponad roku
Stara przeprawa została zamknięta ponad rok temu z uwagi na fatalny stan techniczny. Jej konstrukcja została poważnie uszkodzona podczas powodzi w maju 2014 roku i powtórnie w następnym roku przez kolejną wielką wodę na Sole.
- Już wtedy na moście wprowadzono ograniczenia. Obowiązywał ruch wahadłowy i obniżono dozwoloną prędkość i tonaż pojazdów do 15 ton
– przypomina Adam Wójcik, kierowca z Brzeszcz, który nie może doczekać się na otwarcie przeprawy.
W samym Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Krakowie przyznawano na podstawie przeprowadzonych ekspertyz, że most w Łękach stoi jak na zapałkach i konieczny będzie remont. Z czasem okazało się, że na naprawę jest za późno i trzeba będzie zbudować nową przeprawę.
Most w Łękach ma kluczowe znaczenie dla komunikacji w całym powiecie oświęcimskim, ale szczególnie pomiędzy gminami Brzeszcze i Kęty oraz Osiek.
- Spacer po prawa kobiet przeszedł ulicami Oświęcimia w czwartek 5 listopada
- TOP 30 strzelców klasy okręgowej. Poznajcie ranking na finiszu rundy jesiennej
- Strajk kobiet. TOP 20 haseł z protestów kobiet na ulicach naszych miast
- Elektryczne hulajnogi Bird dostępne już w Chrzanowie
- Imiona najczęściej nadawane dziewczynkom w Olkuszu
- Osiedle Chemików w Oświęcimiu w kamerach Google Street View
Nowy most nad Sołą w miejscu starego
Inwestycja rozpoczęła się pod koniec ub. roku od całkowitej rozbiórki starej przeprawy. Obecnie na jej miejscu stoi już nowy most o długości ok. 148 metrów składający się z trzech przęseł, ale na zakończenie robót trzeba jeszcze zaczekać. Pierwotny termin zakończenia inwestycji planowany był w październiku, a oddanie do użytku w listopadzie. Teraz jest to już nieaktualne.
- Zakończenie inwestycji planowane jest w grudniu 2020 roku. Po odbiorze końcowym wybudowanego nowego mostu zgodnie z obowiązującymi przepisami konieczne jest złożenie wniosku dotyczącego uzyskania pozwolenia na użytkowanie mostu do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Krakowie i jego uzyskanie, co prawdopodobnie może nastąpić najwcześniej w miesiącu styczniu 2021 roku
– zaznacza Piotr Księżyc, kierownik projektu w ZDW w Krakowie.
Jednocześnie – jak dodaje - z uwagi na to, że do zakończenia inwestycji pozostało jeszcze część robót, a wśród pracowników wykonawcy wystąpiły w ostatnim czasie zarażenia COVID-19, nowe planowane terminy zakończenia robót i dopuszczenia do ruchu nowego mostu mogą być zagrożone i być może ulegną dalszemu przesunięciu.
Swoje dodała także Soła. W tym roku na rzece dwa razy była wysoka fala, przeszkadzając w prowadzeniu robót.
Rozbudowa drogi wojewódzkiej 949
Inwestycja obejmuje nie tylko postawienie mostu, ale również rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 949 z obydwu stron na łącznej długości ok. 600 metrów. - Łączny koszt robót wynosi blisko 14,6 mln zł – informują w ZDW.
Oprócz tego umowa z wykonawcą objęła jeszcze przebudowę skrzyżowania dróg wojewódzkich 948 i 949 w Osieku za kwotę 600 tys. zł.
Tymczasem kierowcy niecierpliwią się, bo aktualnie w związku z zamknięciem przeprawy muszą korzystać z objazdów przez Oświęcim, a to oznacza pokonanie dodatkowych kilkunastu kilometrów.
- Spodziewałem się, że w listopadzie nowy most będzie przejezdny. Nie ma wyjścia, trzeba będzie zaczekać, ale może faktycznie uda się w styczniu
– ma nadzieję Adam Wójcik.
- W „sanktuarium” byłego księdza Natanka w Grzechyni rozpoczęła się "okupacja"
- Justyna Haberka z Olkusza została Miss Małopolski 2020
- Sprawdź, jakie mieszkania można kupić za pół miliona w Olkuszu
- Warownia w Rabszytnie staje się coraz piękniejsza. Zobaczcie zdjęcia
- 5000 zł dla elektronika! TOP 10 ofert pracy w pow. chrzanowskim. Październik 2020
- Awantura na terenie Rodzinnego Ogrodu Działkowego "Stare Stawy" w Oświęcimiu
FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?