Od kiedy urząd miasta wyłonił zwycięzcę w konkursie na logo "Roku Aktywnego i Zdrowego Stylu Życia Oświęcim 2014", mieszkańców bardziej interesuje, ile ono kosztowało niż sama akcja. Na portalach internetowych są wpisy, że wykonawca grafiki, czyli Paweł Warchoł, utytułowany oświęcimski grafik, zgarnął za swoje dzieło 60 tys. złotych.
- Wiata przystankowa kosztuje 18 tys. zł, a oni wydają 60 tys. zł na jakieś logo, które nikomu nie jest do szczęścia potrzebne - pisze internautka o nicku "anka". Podobnych głosów oburzenia na oświęcimskich portalach jest więcej.
Jednak logo faktycznie kosztowało 2,5 tys. złotych.
- Miasto skierowało zaproszenie do współpracy do oświęcimskich artystów, a swoje prace zgłosiło czterech - mówi Katarzyna Kwiecień, rzecznik magistratu w Oświęcimiu.
Z nich, jako najlepiej oddające ideę akcji, wybrano logo Warchoła. Jak podkreślono w uzasadnieniu "cechuje się dynamiką i odpowiednią kolorystyką". Stawka za wykonanie logo była określona w przesłanym do artystów zaproszeniu i nie podlegała negocjacjom.
W ramach aktywnego roku organizatorzy będą zachęcać ludzi do spędzenia czasu w sportowym i zdrowym stylu. Imprezy i zawody sportowe odbędą się m.in. na Rynku, na bulwarach i pl. Pokoju. Przewidziane są wykłady i porady z zakresu profilaktyki zdrowotnej. W akcję włączają się szkoły i przedszkola.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?