Oświęcim. Multimed musi się tłumaczyć przez Rzecznikiem Praw Pacjenta

MMG
Monika Pawłowska
Rzecznik Praw Pacjenta zainteresował się sytuacją pacjentów przychodni zdrowia Multimed w Oświęcimiu po tym, jak przeczytał nasz tekst "Pacjentom Multimedu puszczają nerwy. Niektórzy przez tydzień nie mogą się zarejestrować do lekarza". Żąda wyjaśnień.

FLESZ - Polacy żyją krócej. Co nas zabija?

- Rzecznik Praw Pacjenta zaniepokojony sytuacją pacjentów dotyczącą trudności w telefonicznym umówieniu wizyty, wystąpił do Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Multimed w Oświęcimiu z prośbą o wyjaśnienia - informuje Małgorzata Duda z Departamentu Dialogu Społecznego i Komunikacji Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

W tekście opisaliśmy sytuację 74-letniej pani Anny z Oświęcimia. Schorowanej kobiecie przez tydzień, mimo wielu prób, nie udało się zarejestrować do „swojego” lekarza w Multimedzie. Z reguły nikt nie podnosił słuchawki. Gdy już udało się połączyć, nie było miejsc.

Kobieta ma orzeczony stopień niepełnosprawności i ogromne problemy z poruszaniem się. Dlatego poprosiła m.in. sąsiadkę, by ta osobiście załatwiła sprawę w ośrodku zdrowia. Niestety i jej nie udało się umówić wizyty, bo znów… nie było już bloczków do lekarza.

Oświęcim. Rejestracja w Multimedzie jest ponad siły pacjentów

Inni pacjenci Multimedu przyznają, że też mają problemy, by zarejestrować się do lekarza. Pod naszym tekstem opisali bardzo dużo takich samych historii.

Dyrekcja Multimedu, który w połowie grudnia ub. roku połączył się ze spółką „Elvita”, a niebawem stanie się częścią PZU Zdrowie, zapewnia, że to czasowe problemy związane z wdrażaniem nowego systemu informatycznego. Prosi pacjentów o cierpliwość.

Rzecznik Praw Pacjenta podkreśla jednak, że każda przychodnia powinna zapewnić bieżącą rejestrację pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przy wykorzystaniu telefonu lub innych środków komunikacji elektronicznej.

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: Oświęcim. Multimed musi się tłumaczyć przez Rzecznikiem Praw Pacjenta - Gazeta Krakowska

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3