Oświęcim. Rejestracja w Multimedzie, jest ponad siły pacjentów

Monika Pawłowska
Zarejestrowanie się do lekarza pierwszego kontaktu, to tylko z pozoru łatwa czynność. Całe godziny, a nawet dni, można spędzić z telefonem w ręce próbując dodzwonić się do rejestracji w oświęcimskiej przychodni zdrowia Multimed. Przekonała się o tym 74-letnia pani Anna z Oświęcimia. Schorowana kobieta od tygodnia nie może zarejestrować do „swojego” lekarza.

FLESZ - Duże zmiany w służbie zdrowia. Pacjentom ma być łatwiej

Ponad tydzień upłynął oświęcimiance na dodzwonieniu się do Multimedu. Próbowała to zrobić od zeszłego czwartku 2 stycznia. 10 stycznia w końcu połączyła się.

- Rejestracja telefoniczna, to fikcja

- denerwuje się pani Anna z Oświęcimia. - Chciałam tylko dowiedzieć się o wyniki badań i zamówić wizytę u mojego lekarza. Niestety cały czas wszystkie trzy telefony, których numery znam albo były zajęte, albo nikt nie podnosił słuchawki. Jak kiedyś policzyłam, w rejestracji pracuje dziewięć pań, więc chyba nie powinno być problemu z podziałem obowiązków. Pracowałam pół życia, ale nigdy nie zdarzyło mi się tak pogardliwie traktować ludzi - dodaje zdenerwowana kobieta, która od 30 lat leczy się w tej przychodni u jednego z lekarzy.

Kobieta jest bardzo chora, ma orzeczony stopień niepełnosprawności i ogromne problemy z poruszaniem się. Dlatego poprosiła m.in. sąsiadkę, by ta osobiście załatwiła sprawę w ośrodku zdrowia. Niestety i jej nie udało się umówić wizyty, bo… nie było już bloczków do lekarza. Dopiero w miniony piątek późnym wieczorem, ktoś podniósł słuchawkę. Szczęście naszej rozmówczyni trwało niestety krótko.

- Pani w rejestracji poinformowała mnie, że nie może telefonicznie powiedzieć mi, czy moje wyniki dotarły już z laboratorium na Zasolu

- mówi pani Anna. - Za to poinformowała mnie, że bloczków do mojego lekarza już nie ma, więc mnie nie przyjmie. Tłumaczyłam, w jakiej jestem sytuacji, że nie mogę chodzić, a do lekarza zawozi mnie taksówka przystosowana do przewozu osób niepełnosprawnych, żeby mi choć wyznaczyła wizytą na kolejny tydzień. Nie przejęła się niczym - dodaje.

Seniorka nie poddała się. W poniedziałek od rana znowu „wisiała na telefonie”. I tym razem bezskutecznie.
- Nie lubię tego robić, ale chyba skorzystam i zadzwonię na prywatny numer komórkowy lekarza. Jutro jest dzień jego wizyt domowych, to może przyjedzie. Nie mogę już wytrzymać z bólu - dodaje rozżalona kobieta.

Inni pacjenci Multimedu też mają problem, by zarejestrować się do lekarza. Jak przekonują, już o świcie w przychodni zjawiają się „stójkowi”, którzy za drobną opłatą rejestrują pacjentów. Takich telefonów z prośbą o interwencje dotyczących tej przychodzi nasza redakcja otrzymała więcej.

Dyrekcja Multimedu, który w połowie grudnia ub. roku połączył się ze spółką „Elvita”, a niebawem stanie się częścią PZU Zdrowie, zapewnia, że to czasowe problemy związane z wdrażaniem nowego systemu informatycznego, jak e-recepta, e-zwolnienie czy Internetowe Konto Pacjenta. Ma pomysły na usprawnienie obsługi. Póki co, rozumie niezadowolenie pacjentów i prosi o cierpliwość.

Jak informuje Monika Szukalska, dyrektor i członek Zarządu Elvita SZOZ Multimed, docelowo polepszy się dostęp do lekarza, usprawni obsługę pacjenta, aby pacjenci czuli się dobrze w placówce.

Jak przekonuje, panie w rejestracji mają co robić. Już od godz. 6.30 non stop odbierają telefony od pacjentów i obsługują kolejkę przed okienkiem. Dziennie, to ok. tysiąc pacjentów. Przybyło im też obowiązków związanych z elektronicznym obiegiem dokumentów. Kontakt na linii pacjent – rejestratorka, mają usprawnić nowe rozwiązania: rejestracja internetowa i telefoniczna poprzez centralę, która ułatwi zamówienie wizyty u lekarza.

Planowana jest również przebudowa rejestracji. Teraz tylko dwie osoby stoją za szybą, a w przyszłości będzie sześć stanowisk w otwartej rejestracji. Wielkie skrzynie z kartotekami oraz telefony, zostaną przeniesione do innego pomieszczenia. Będzie przyjemniej i jak przekonuje, z korzyścią dla pacjenta.

Pacjenci mają nadzieję, że ich problemy faktycznie się skończą. - Tam tak jest od zawsze - mówią.

Czytaj także

Wideo

Materiał oryginalny: Oświęcim. Rejestracja w Multimedzie, jest ponad siły pacjentów - Gazeta Krakowska

Komentarze 10

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
Listonorka

Taka sama sytuacja jest z pocztą na Jagiełły. Możesz wisieć na słuchawce caly dzień..

M
Monika

Skoro ją stać na taksówkę to niech sobie zamówi wizytę prywatną do domu taniej ją wyjdzie jak dojazd taksówka. 😁

A
A...a

Miałam to samo nikt nie odbiera telefonicznie można dzwonić zajęte jest bo inni dzwonią A już się zwolni linia to sygnał jest ale nikt nie odbiera 😤😤jak w końcu po godzinie prób ktoś odbierze to już dostanie się info że nie ma bloczków dramat!!! Jak zwróciłam uwagę że nikt nie odbiera to bezczelna Pani powie że trzeba sobie przyjść...jakbym mogła to bym przyszła ale skoro jest telefoniczna rejestracja to powinna działać!!!!

A
Ania M
14 stycznia, 12:11, B... y:

Siedzą tam młode siksy i nawet relefonu im się nie chce odebrać byłem świadkiem, dawniej było mniej w recepcji i sobie radziły dzisiaj tj. Porażka

Relefonu napewno im się nie chce odebrać 😂😂

A
Anna

Najlepsza przychodnia!!!

B
B... y

Siedzą tam młode siksy i nawet relefonu im się nie chce odebrać byłem świadkiem, dawniej było mniej w recepcji i sobie radziły dzisiaj tj. Porażka

G
Gość
13 stycznia, 20:09, Gość:

Wizyta prywatna u lekarza pierwszego kontaktu 5 dni po dniu dodzwonienia się. Państwowo wogole nie możliwości się dostać. Multimed to kpina. Płace za prywatna opiekę medyczną i nawet próbując umówić się przez centralę ubezpieczyciela nie ma szans, bo nie mogą się do nich dodzwonić. ŻENADA

Popieram to jest prawda.

G
Gość

Rejestracja przez telefon to fikcja,a żeby się zarejestrować osobiście trzeba stanąć w kolejce przed godz.6 rano (w deszcz czy mróz); tak jest od zawsze.

G
Gość

Wizyta prywatna u lekarza pierwszego kontaktu 5 dni po dniu dodzwonienia się. Państwowo wogole nie możliwości się dostać. Multimed to kpina. Płace za prywatna opiekę medyczną i nawet próbując umówić się przez centralę ubezpieczyciela nie ma szans, bo nie mogą się do nich dodzwonić. ŻENADA

N
Nerwus

No niestety taka prawda potwierdzam wizyta w multimedzie to istny horror awet jesli się uda dodzwonić to co z tego skoro już 5 min po otwarciu rejestracji niema bloczkow do lekarza no to jak to??? Coś zupełnie nie halo z tą przychodnia jest

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3