Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pociągi pasażerskie z Oświęcimia do Katowic będą jeździć szybciej. PKP PLK przygotowuje modernizację linii 138 prowadzącej na Śląsk. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują inwestycje, które pozwolą skrócić czas przejazdu pociągów Kolei Śląskich z Oświęcimia do Katowic
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują inwestycje, które pozwolą skrócić czas przejazdu pociągów Kolei Śląskich z Oświęcimia do Katowic Bogusław Kwiecień
W trzecim kwartale tego roku mają zakończyć się prace związane z analizą modernizacji linii 138 z Oświęcimia do Mysłowic pod kątem skrócenia czasu przejazdu pociągów. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają także rewitalizację odcinka tej linii od Mysłowic do stacji Katowice Zawodzie.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Połączenia kolejowe z Oświęcimia do Katowic wracają do łask pasażerów

Coraz więcej osób podróżujących z Oświęcimia na Śląsk wybiera pociągi. Nie są jeszcze tak popularne, jak to było jeszcze pod koniec lat 90., ale tendencja jest rosnąca. Frekwencja w istotny sposób będzie zależała od czasu jazdy.

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują inwestycje, które pozwolą skrócić czas przejazdu pociągów Kolei Śląskich z Oświęcimia do Katowic
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują inwestycje, które pozwolą skrócić czas przejazdu pociągów Kolei Śląskich z Oświęcimia do Katowic PKP PLK

- Obecnie podróż z Oświęcimia do Katowic trwa ok. 50 minut. Jeśli będzie krótsza z pewnością pasażerów przybędzie - uważa Marek Krawczyk, oświęcimianin podróżujący do pracy na Śląsk.

PKP Polskie Linie Kolejowe mają w planach, aby tak się stało. - Aktualnie realizowane jest studium wykonalności dla zadania „Prace na linii kolejowej nr 138 na odcinku Oświęcim – Mysłowice, opracowanie Studium Wykonalności” dotyczy odcinka Mysłowice – Oświęcim - informuje Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Frekwencja na linii z Oświęcimia do Katowic będzie uzależniona od czasu przejazdu pociągów
Frekwencja na linii z Oświęcimia do Katowic będzie uzależniona od czasu przejazdu pociągów Archiwum Gazety Krakowskiej / zdjęcie ilustracyjne

Jak dodaje, analizowane są możliwości skrócenia czasu jazdy pociągów. Chodzi ponadto o dostosowanie przepustowości linii do spodziewanego obciążenia ruchem pasażerskim i towarowym. Efektem byłoby też zwiększenie dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym i regionalnym poprzez budowę nowych przystanków i korektę położenia istniejących.

- Planowany termin zakończenia prac studialnych to III kwartał 2023 r. - zaznacza Katarzyna Głowacka.

Plany PLK obejmują także odcinek od Mysłowic do Katowic Zawodzie. W tym przypadku trwa przygotowanie dokumentacji przedprojektowej, a zadanie obejmuje m.in. przebudową stacji Mysłowice. Na zlecenie PLK wykonawca w ramach studium przeanalizuje możliwości budowy dodatkowych torów m.in. na trasie Katowice – Mysłowice. Planowany termin realizacji prac studialnych to IV kwartał 2023 r.

- Opracowanie dokumentacji projektowej i roboty budowlane planowane są w kolejnej perspektywie finansowej - dodaje Katarzyna Głowacka.

Terminy są uzależnione od pozyskania przez spółkę źródeł finansowania tych kosztownych przedsięwzięć.

Do Krakowa pociągi pojadą szybciej pod koniec roku

Wcześniej, bo już z końcem tego roku ma zakończyć się modernizacja linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia, co umożliwi znaczące skrócenia czasu jazdy do Krakowa.

[promo]5671;1;Bądź na bieżąco i obserwuj[/promo]

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto