Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozpoczyna się przebudowa stacji w Oświęcimiu. Powstanie m.in. przejście podziemne do peronów i Brzezinki w miejsce kładki [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
W najbliższych tygodniach rozpocznie się rozbiórka starej kładki na stacji w Oświęcimiu. Zamiast niej powstanie przejście podziemne na perony i do Brzezinki
W najbliższych tygodniach rozpocznie się rozbiórka starej kładki na stacji w Oświęcimiu. Zamiast niej powstanie przejście podziemne na perony i do Brzezinki Bogusław Kwiecień
Rusza kolejna duża i ważna dla pasażerów inwestycja na stacji w Oświęcimiu. Obejmuje m.in. budowę przejścia podziemnego do peronów, które zastąpi dotychczasową kładkę nad torami. W ramach prowadzonych prac przebudowane zostaną także perony. Jest to kolejny etap wielkiej modernizacji oświęcimskiej stacji. W połowie ub. roku został tutaj oddany do użytku nowy budynek dworca PKP.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Kładka nad torami na stacji w Oświęcimiu zniknie z powierzchni ziemi

Rozpoczynają się prace związane z kolejnym etapem modernizacji stacji w Oświęcimiu, w ramach którego powstanie przejście podziemne prowadzące do peronów i znajdującej się po drugiej stronie terenów kolejowych Brzezinki.

PKP Polskie Linie Kolejowe początkowo rozważały dwie możliwości. Remont istniejącej kładki nad torami lub budowę przejścia podziemnego. Ostatecznie wybrano drugie rozwiązanie. Ruszyły prace przygotowawcze.

- Demontaż przęseł istniejącej kładki będzie odbywał się etapami, a wyłączenie jej z eksploatacji i przekierowanie ruchu pieszych na tymczasowe ciągi planowane jest na początek września

- zapowiada Jerzy Kupiec, kierownik projektu z firmy PORR S.A., która jest wykonawcą inwestycji.

Spółka zapewnia, że pasażerowie i mieszkańcy będą mieli możliwość przechodzenia na perony oraz do Brzezinki specjalnie wydzielonym pasem.

- Dołożymy wszelkich starań, aby zminimalizować utrudnienia dla mieszkańców Oświęcimia i prosimy o wyrozumiałość

- dodaje Jerzy Kupiec.
Budowa przejścia podziemnego potrwa około 18 miesięcy.

Nowy budynek dworca. Reszta to czasy PRL-u

W połowie ub. roku został oddany do użytku nowy budynek dworca. Reszta na oświęcimskiej stacji pozostała bez zmian.

- Stare, kruszące się perony, przejścia do pociągów przez tory, do tego zniszczona kładka. To razem przypomina obrazki z czasów PRL-u

- mówi Mateusz Płonka, mieszkaniec Oświęcimia.

Teraz ma to się zmienić. Obok przejścia podziemnego przewidziana jest modernizacja innych obiektów na oświęcimskiej stacji, w tym właśnie peronów, które będą wyższe, co ułatwi wsiadanie do pociągów, powstaną nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Dostępność do peronów zwiększy budowa wind. Osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się na stacji ułatwi także system oznaczeń i ścieżek naprowadzających.

- Stacja Oświęcim zostanie dostosowana do lepszej i bezpieczniejszej obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się

- podkreśla Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

FLESZ - Jak pozbyć się stresu w godzinę? Tę metodę stosowała NASA

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto