- Zainteresowanie konsultacjami było niewielkie. Wpłynęło 10 opinii - przyznał Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza. - Kilka głosów dotyczyło konieczności budowy bezpłatnych parkingów poza strefą. Były też głosy krytyczne wobec włączenia ulic Raabego, Akademickiej i Radziszewskiego do strefy. To zaskakujące, bo w konsultowanej propozycji te ulice znalazły się poza strefą płatnego parkowania.
Ratusz już w maju zapowiedział zmiany granic strefy płatnego parkowania. Przedstawił dwie propozycje. W sierpniu, w oparciu o uwagi mieszkańców, opracował kolejną. W tej ostatniej granice nowej strefy wyznaczyły ulice: al. Solidarności, Lubomelska, Czechowska, Leszczyńskiego, al. Długosza, Łopacińskiego, Akademicka, Obrońców Pokoju, Ofiar Katynia, Lipowa, al. Piłsudskiego, rzeka Bystrzyca, al. Unii Lubelskiej.
- I to już raczej się nie zmieni. Takie granice zostaną wskazane w projekcie uchwały, który w październiku lub listopadzie zostanie przedstawiony radnym - zapowiedział Kieliszek.
Nowa, poszerzona strefa parkowania ma być podzielona na dwie "podstrefy" z różnymi opłatami za postój aut. W strefie centralnej, czyli pokrywającej się z obecną, stawki pójdą w górę. Np. opłata za pierwszą godzinę ma wynosić 3 zł, czyli o złotówkę więcej niż teraz. Za drugą godzinę mamy płacić 3,60 zł (jest 2,40 zł).
W strefie peryferyjnej, czyli na nowo dołączonych tere-nach, ma obowiązywać cennik z obecnej strefy parkowania. Zmiany mają wejść w życie od lipca przyszłego roku. Wtedy wygasa umowa z obecnym operatorem strefy.
- Liczba płatnych miejsc parkingowych może wzrosnąć o ok. 700 - dodał Kieliszek.
Strefa płatnego parkowania funkcjonuje w Lublinie od października 2012 roku. W ciągu pierwszych dwóch lat przyniosła 10,1 mln zł przychodu.
Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?