Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Budowa rond na obwodnicy Oświęcimia zgodnie z planem
Jak zapowiedzieli przedstawiciele firmy Budimex, która jest głównym wykonawcą obwodnicy, oba ronda mają być przejezdne w ciągu najbliższych kilku miesięcy.


- Jeśli nic nas nie zaskoczy przywrócimy dwukierunkowy ruch na drogach wojewódzkich do końca roku. Roboty wykończeniowe typu oznakowanie, pobocza będą tam jeszcze kontynuowane - twierdzi Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex.


Budowa trzeciego ronda na ulicy Zatorskiej za Castoramą na tym etapie nie powoduje utrudnień w ruchu.
Także budowa mostów na Sole i Wiśle odbywa się bez zakłóceń. - Obiekt nad Sołą jest wykonywany zgodnie z planem, mamy gotowe prawie wszystkie podpory i robimy teraz konstrukcję pomostu. Z mostem nad Wiśle jest podobna sytuacja, czyli są podpory, pracujemy nad konstrukcją roboczą i platformami, które będą podstawą pod konstrukcję właściwą obiektu - wyjaśnia Paweł Darowski.


Największym wyzwaniem kolejnych miesięcy na budowie obwodnicy będzie drążenie tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Ostatni Etap.
- Tunel pod czynną linią kolejową, ze względu na technologię i stopień skomplikowania, zajmie więcej czasu, będziemy starali się go wykonać do czerwca 2025 roku – dodaje kierownik budowy z firmy Budimex.
W ostatnich dniach przedstawiciele firmy oraz inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i Urzędu Gminy oraz starosta oświęcimski Andrzej Skrzypiński, spotkali się w Urzędzie Miasta z prezydentem Januszem Chwierutem.
Poruszono m.in. temat zarządzania ruchem na budowach rond i konieczności jego usprawnienia, aby nie tworzyć niepotrzebnych korków, zwłaszcza na drodze 933, w godzinach dojazdu do pracy i z pracy.
– Zwracaliśmy uwagę, aby ta możliwość przejazdu była jak najkrótsza, aby jego dynamika i rytm był uzależniony od pory dnia oraz aktualnej sytuacji na drodze. Mówiliśmy też o innych problemach, które występują na przebiegu tej inwestycji. Jednym z nich jest realizacja przejścia pod torami kolejowymi przy ulicy Ostatni Etap czy budowa mostów na Sole i Wiśle. Dla nas jest to strategiczna inwestycja, dlatego miasto, ale również starostwo i gmina Oświęcim są zaangażowane w to przedsięwzięcie, współpracujemy z wykonawcą i inwestorem – podkreśla prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut.
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu będą trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, tj. na zjeździe w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Na stacji w Oświęcimiu powstał niezwykły mural. Ma 200 metrów długości!
- Dwie nowe ulice w Oświęcimiu otrzymały nazwy znanych patronów
- Zbiórka po wypadku w Harmężach. OSP otrzymały potrzebny sprzęt
- Pijana matka w Oświęcimiu miała pod opieką dziecko
- Seniorzy pokazali w Oświęcimiu wysoką formę. Były emocje i dobra zabawa
- Wacław Prorok o pobiciu piłkarza Orła Ryczów w Jawiszowicach. WIDEO

Kolejna dawka szczepionki już dostępna!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?