Nasza Loteria

Utrudnienia na ulicach Legionów i Jagiełły w Oświęcimiu związane z budową obwodnicy. Wykonawca podał termin ich zakończenia. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń, w tym przy ul. Legionów
Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń, w tym przy ul. Legionów GDDKiA
Wykonawca obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 zapewnił, że wszystkie elementy inwestycji realizowane są bez zakłóceń i zgodnie z harmonogramem. Dotyczy to także budowy rond w ciągu drogi 933 na ulicy Legionów w kierunku Brzeszcz i drogi 948 na ulicy Jagiełły w stronę Kęt, gdzie obecnie są największe utrudnienia.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Budowa rond na obwodnicy Oświęcimia zgodnie z planem

Jak zapowiedzieli przedstawiciele firmy Budimex, która jest głównym wykonawcą obwodnicy, oba ronda mają być przejezdne w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia odbywa się zgodnie z planem, także przy ul. Zatorskiej
Budowa rond w ciągu obwodnicy Oświęcimia odbywa się zgodnie z planem, także przy ul. Zatorskiej GDDKiA
Zgodnie z planem odbywa się budowa mostu nad Sołą w ciągu obwodnicy Oświęcimia
Zgodnie z planem odbywa się budowa mostu nad Sołą w ciągu obwodnicy Oświęcimia GDDKiA

- Jeśli nic nas nie zaskoczy przywrócimy dwukierunkowy ruch na drogach wojewódzkich do końca roku. Roboty wykończeniowe typu oznakowanie, pobocza będą tam jeszcze kontynuowane - twierdzi Paweł Darowski, kierownik budowy z firmy Budimex.

Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem
Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem GDDKiA
Budowa rond w ciągu powstającej obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń
Budowa rond w ciągu powstającej obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 przebiega bez zakłóceń UM w Oświęcimiu

Budowa trzeciego ronda na ulicy Zatorskiej za Castoramą na tym etapie nie powoduje utrudnień w ruchu.

Także budowa mostów na Sole i Wiśle odbywa się bez zakłóceń. - Obiekt nad Sołą jest wykonywany zgodnie z planem, mamy gotowe prawie wszystkie podpory i robimy teraz konstrukcję pomostu. Z mostem nad Wiśle jest podobna sytuacja, czyli są podpory, pracujemy nad konstrukcją roboczą i platformami, które będą podstawą pod konstrukcję właściwą obiektu - wyjaśnia Paweł Darowski.

Największym wyzwaniem będzie budowa tunelu pod linią kolejową w rejonie ul. Ostatni Etap
Największym wyzwaniem będzie budowa tunelu pod linią kolejową w rejonie ul. Ostatni Etap GDDKiA
Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem
Budowa obwodnicy Oświęcimia na wszystkich odcinkach odbywa się zgodnie z planem GDDKiA

Największym wyzwaniem kolejnych miesięcy na budowie obwodnicy będzie drążenie tunelu pod torami kolejowymi w ciągu ulicy Ostatni Etap.

- Tunel pod czynną linią kolejową, ze względu na technologię i stopień skomplikowania, zajmie więcej czasu, będziemy starali się go wykonać do czerwca 2025 roku – dodaje kierownik budowy z firmy Budimex.

W ostatnich dniach przedstawiciele firmy oraz inwestora – Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządu Dróg Wojewódzkich i Urzędu Gminy oraz starosta oświęcimski Andrzej Skrzypiński, spotkali się w Urzędzie Miasta z prezydentem Januszem Chwierutem.

Poruszono m.in. temat zarządzania ruchem na budowach rond i konieczności jego usprawnienia, aby nie tworzyć niepotrzebnych korków, zwłaszcza na drodze 933, w godzinach dojazdu do pracy i z pracy.

– Zwracaliśmy uwagę, aby ta możliwość przejazdu była jak najkrótsza, aby jego dynamika i rytm był uzależniony od pory dnia oraz aktualnej sytuacji na drodze. Mówiliśmy też o innych problemach, które występują na przebiegu tej inwestycji. Jednym z nich jest realizacja przejścia pod torami kolejowymi przy ulicy Ostatni Etap czy budowa mostów na Sole i Wiśle. Dla nas jest to strategiczna inwestycja, dlatego miasto, ale również starostwo i gmina Oświęcim są zaangażowane w to przedsięwzięcie, współpracujemy z wykonawcą i inwestorem – podkreśla prezydent Oświęcimia Janusz Chwierut.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole i połączeniem do drogi S 1 rozpoczęła się jesienią ubiegłego roku. Wymaga wybudowania trzech mostów na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunelu pod torami w ciągu ulicy Ostatni Etap. Na miejskim etapie jej przebiegu będą trzy ronda na drodze wojewódzkiej 948 i 933 oraz przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, tj. na zjeździe w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kolejna dawka szczepionki już dostępna!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto