Włączenie się do ruchu z obu ulic podporządkowanych nawet dla doświadczonych kierowców jest karkołomnym manewrem. Natężenie ruchu na tym odcinku drogi 44 przecinającej Oświęcim jest z roku na rok coraz większe. W tej chwili przekracza ponad 10 tysięcy pojazdów na dobę, w tym tranzytowy ruch tirów, które nie zwracają uwagi na ograniczenia prędkości.
Mieszkańcy Zaborza i Poręby Wielkiej zebrali prawie pół tysiąca podpisów w sprawie skrzyżowania. - Wystarczyło na to zaledwie półtora tygodnia. Nikt nie odmówił, często ktoś zabierał od nas listę i zbierał podpisy na własną rękę. Wszyscy zdają sobie sprawę, jak niebezpieczne jest to miejsce - podkreśla Marcin Łopata z Poręby Wielkiej.
Mieszkańcy mogą liczyć na poparcie radnego powiatowego Waldemara Klisiaka, który mieszka w sąsiedztwie. Przypomina, że obie ulice stanowią odcinki drogi powiatowej z Oświęcimia do Głębowic, która jest systematycznie modernizowana. - Już poprzedni starosta obiecał, że modernizacja obejmie także ulicę Jezioro - mówi radny Klisiak. Jego zdaniem, jest szansa, aby powiat w porozumieniu z zarządcą drogi zastanowił się nad poprawą bezpieczeństwa na skrzyżowaniu.
W opinii mieszkańców sytuację poprawiłaby sygnalizacja świetlna, a najlepiej rondo. Jak odpowiada GDDKiA na razie na takie inwestycje w najbliższych latach nie ma pieniędzy.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z regionu. Zapisz się do newslettera!
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?