Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Droga S1 najszybciej powstaje między Oświęcimiem a Dankowicami. GDDKiA podała terminy oddania kolejnych odcinków trasy. Zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Odcinek S1 od węzła Oświęcim do Dankowic ma długość 16 km. Obejmuje m.in. trzy węzły: Oświęcim, Wola, Brzeszcze
Odcinek S1 od węzła Oświęcim do Dankowic ma długość 16 km. Obejmuje m.in. trzy węzły: Oświęcim, Wola, Brzeszcze GDDKiA
Budowa drogi S1 między Mysłowicami a Bielskiem najszybciej przebiega na odcinku od węzła Oświęcim do Dankowic. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia zaawansowanie inwestycji na tej części na 62 proc. Podała jednocześnie terminy zakończenia prac na wszystkich czterech odcinkach 40-kilometrowego brakującego fragmentu S1. Zobacz galerię zdjęć GDDKiA z odcinka Oświęcim - Dankowice na początku 2024 r.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Droga ekspresowa S1 od Mysłowic do Bielska-Białej

Droga S1 to jedna z największych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych w regionie. Dotyczy to zarówno kierowców na Śląsku, jak i w Małopolsce, szczególnie zachodniej części tego województwa, tj. powiatów: oświęcimskiego, chrzanowskiego i wadowickiego.

Odcinek S1 od węzła Oświęcim do Dankowic ma długość 16 km. Obejmuje m.in. trzy węzły: Oświęcim, Wola, Brzeszcze
Odcinek S1 od węzła Oświęcim do Dankowic ma długość 16 km. Obejmuje m.in. trzy węzły: Oświęcim, Wola, Brzeszcze GDDKiA
Inwestycja na tym odcinku obejmuje m.in. budowę kilku wiaduktów i przepraw mostowych
Inwestycja na tym odcinku obejmuje m.in. budowę kilku wiaduktów i przepraw mostowych GDDKiA

Jednym z czterech odcinków inwestycji jest 16-kilometrowy fragment Oświęcim - Dankowice.

- Aktualne zaawansowanie robót wynosi 62 proc. Budowa przebiega bez zakłóceń, prace odbywają się zgodnie z harmonogramem - ocenia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach inwestycji powstają także drogi obsługujące tereny przyległe
W ramach inwestycji powstają także drogi obsługujące tereny przyległe GDDKiA
Koszt inwestycji na odcinku od Oświęcimia do Dankowic sięga 990 mln zł
Koszt inwestycji na odcinku od Oświęcimia do Dankowic sięga 990 mln zł
GDDKiA

Postępy prac widać także na odcinku od Dankowic do węzła Suchy Potok pod Bielskiem-Białą. Tymczasem wciąż stoi inwestycja między Mysłowicami a Bieruniem oraz od Bierunia do węzła Oświęcim. Od kilku miesięcy wykonawcy czekają na tzw. zgodę na realizację zadania drogowego (ZRID)

Budowa drogi S1 najbardziej zaawansowana jest na odcinku między węzłem Oświęcim a Dankowicami
Budowa drogi S1 najbardziej zaawansowana jest na odcinku między węzłem Oświęcim a Dankowicami GDDKiA
Budowa drogi S1 najbardziej zaawansowana jest na odcinku między węzłem Oświęcim a Dankowicami
Budowa drogi S1 najbardziej zaawansowana jest na odcinku między węzłem Oświęcim a Dankowicami GDDKiA

- Szacowane terminy uzyskania ZRID dla odcinka I/B Węzeł Kosztowy II z węzłem) - węzeł Bieruń to - czerwiec 2024 r., a dla odcinka I/A węzeł Bieruń - węzeł Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia to kwiecień 2024 - informuje GDDKiA.

Budowa obejmuje m.in. trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące ekspresowej trasie
Budowa obejmuje m.in. trzy węzły drogowe: Oświęcim, Wola, Brzeszcze, a także inne drogi towarzyszące ekspresowej trasie GDDKiA

Z tego wynika, że oba odcinki mogą zostać oddane znacznie później niż te, na których prace prowadzone są już od 15 miesięcy. - Czy w takim razie będzie dopuszczona do ruchu część między Oświęcimiem a Bielskiem? - pyta Krzysztof Kowalczyk, kierowca z Oświęcimia.

Budowa obwodnicy Oświęcimia zaawansowana jest w 40 proc.
Budowa obwodnicy Oświęcimia zaawansowana jest w 40 proc. GDDKiA
Budowa mostu nad Sołą w ramach obwodnicy Oświęcimia
Budowa mostu nad Sołą w ramach obwodnicy Oświęcimia GDDKiA

GDDKiA tłumaczy, że oddawanie do ruchu odcinków zależne będzie od możliwości skomunikowania ich z istniejącą lub budowaną siecią drogową, np.: budową obwodnicy Oświęcimia. Ta ma być gotowa w połowie 2025 roku.

Budowa mostu nad Wisłą w ramach obwodnicy Oświęcimia
Budowa mostu nad Wisłą w ramach obwodnicy Oświęcimia GDDKiA
Budowa obwodnicy Oświęcimia zaawansowana jest w 40 proc.
Budowa obwodnicy Oświęcimia zaawansowana jest w 40 proc. GDDKiA

GDDKiA podaje terminy zakończenia inwestycji na poszczególnych odcinkach

Zakończenie robót przewidywane jest dla:

  • - odcinka I/B Węzeł Kosztowy II (z węzłem) - węzeł Bieruń (bez węzła) na 4 października 2025 r.
  • - odcinka I/A węzeł Bieruń (z węzłem) - węzeł Oświęcim (bez węzła) wraz z obwodnicą Bierunia na 15 grudnia 2024 r.
  • - odcinka II węzeł Oświęcim (z węzłem) - Dankowice na 26 lipca 2024 r.
  • - odcinka III Dankowice - węzeł Suchy Potok (z węzłem) na 22 sierpnia 2024 r.
Budowa tunelu pod linią kolejową 93 w ramach obwodnicy Oświęcimia
Budowa tunelu pod linią kolejową 93 w ramach obwodnicy Oświęcimia GDDKiA
Budowa obwodnicy Oświęcimia zaawansowana jest w 40 proc.
Budowa obwodnicy Oświęcimia zaawansowana jest w 40 proc. GDDKiA
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto