Kliknij w przycisk „zobacz galerię” i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
Most „Bronisław” znowu remontowany
Most „Bronisław” na Wiśle łączący Harmęże po stronie Małopolski ze śląską Wolą, to od dziesięcioleci jeden wielki problem. Prowizorka wybudowana w latach 80. ubiegłego wieku na potrzeby nieistniejącej już kopalni Czeczott, wymaga gruntownej przebudowy, a nie kolejnego tzw. awaryjnego remontu. Ostatni odbył się tutaj w 2019 r. Nie poprawiło to jednak zasadniczo stanu przeprawy, na której obowiązuje tonaż do 3,5 tony i ruch wahadłowy.
- Kontrole wdrożono od 2019 r. wobec powagi sytuacji
- informują urzędnicy z gminy Miedźna. - Okazało się, że pomimo wcześniejszego „remontu awaryjnego” z 2018 r. obiekt według uzyskanej opinii specjalistów w 2019 r. zagrażał życiu i zdrowiu jego użytkownikom. Od tej pory raz w roku przeprowadzana jest ocena stanu technicznego obiektu, a co miesiąc prowadzone są także pomiary geodezyjne elementów konstrukcyjnych mostu - dodają.
Drobne naprawy mostu odbywały się dotychczas w ramach obowiązującej dwuletniej gwarancji na wykonane roboty budowlane w 2019 r. i obejmowały głównie pomost (część górną na której odbywa się ruch). Teraz wykonawca prowadzi prace na konstrukcji stalowej, w obrębie dźwigarów nośnych konstrukcji mostu i stref przydelatacyjnych. Przy okazji zostanie zreperowana nawierzchnia asfaltowa przy chodnikach.
Niekończące się remonty „Bronisława”. Kiedy z prawdziwego zdarzenia?
Mieszkańcy obu gmin, ale też kierowcy wciąż pytają, dlaczego most nie zostanie wyremontowany raz i porządnie lub, jeśli byłoby to nieopłacalne, wybudowany mowy. Według wyliczeń Urzędu Gminy Miedźna taka inwestycja kosztowałaby ok. 20 mln zł, a takich pieniędzy na ten cel w budżecie nie ma. Z kolei utrzymanie przeprawy od 2019 r. wraz z obecnym remontem, to wydatek rzędu 572 tys. zł.
Urzędnicy przypominają, że utrzymanie ruchu dla samochodów na moście przewidziane było do czasu powstania przeprawy na Wiśle w Jedlinie w ramach budowy drogi ekspresowej S1. Stąd nie ma uzasadnienia dla budowy nowego.
Utrudnienia dla kierowców i pasażerów oświęcimskiego MZK, potrwają do piątku 15 kwietnia 2022 r.
Bądź na bieżąco i obserwuj
FLESZ - Oczekiwania wobec rynku pracy w 2022 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?