Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oświęcim. Dni kładki na stacji PKP są policzone. Wkrótce rozpocznie się rozbiórka i budowa na tym miejscu przejścia podziemnego [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Planowane przejście podziemne oświęcimskiej stacji połączy ul. Wyzwolenia w Oświęcimiu z ul. Torową w Brzezince
Planowane przejście podziemne oświęcimskiej stacji połączy ul. Wyzwolenia w Oświęcimiu z ul. Torową w Brzezince Google Maps
Mieszkańcy Oświęcimia i Brzezinki, którzy korzystali z kładki dla pieszych na oświęcimskiej stacji, muszą być przygotowani, że od trzeciego kwartału tego roku zostanie zamknięta i rozpocznie się jej rozbiórka. Zgodnie z planami PKP Polskich Linii Kolejowych na jej miejscu wybudowane zostanie przejście podziemne, które ma ułatwić życie i poprawić bezpieczeństwo mieszkańców oraz pasażerów kolei. Na czas inwestycji przewidziane są przejścia zastępcze.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Przejście dla mieszkańców i pasażerów dworca PKP w Oświęcimiu

Obecnie z kładki dla pieszych na oświęcimskiej stacji korzystają przede wszystkim mieszkańcy Oświęcimia i Brzezinki. Pasażerowie muszą przechodzić na perony przez torowiska. Początkowo w PKP Polskich Liniach Kolejowych rozważano także możliwość przebudowy kładki, ale ostatecznie wybrano rozwiązanie z przejściem podziemnym.

Ułatwi ono życie zarówno mieszkańcom, jak i pasażerom, bo obok połączenia miasta z Brzezinką, a dokładnie ul. Torową będą także wykonane właśnie dojścia na poszczególne perony.

- Prace na oświęcimskiej stacji mają rozpocząć się od trzeciego kwartału

- zapowiadają w PKP PLK.

W związku z tym kładka zostanie zamknięta. Potem rozpocznie się jej rozbiórka i budowa wspomnianego przejścia podziemnego. Zakończenie inwestycji planowane jest do czwartego kwartału 2023 roku.

Będą przejścia zastępcze na perony z Oświęcimia do Brzezinki

Na czas inwestycji wykonane zostaną przejścia zastępcze, umożliwiające dojście z ul. Wyzwolenia na Torową w Brzezince, jak i dla pasażerów na perony. Budowa przejścia to jeden z elementów inwestycji na oświęcimskiej stacji prowadzonej w ramach modernizacji linii 93 Oświęcim - Trzebinia.

- Przebudowa obejmie także tory, perony, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym

- informuje Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.

FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto