Co roku z przewozów busami na trasie do Oświęcimia korzysta ponad 1 mln ludzi. Do tego trzeba dodać osoby jeżdżące własnymi autami. Nic dziwnego, że plany uruchomienia linii kolejowej Tychy-Bieruń-Oświęcim z kursującymi co 30 minut szynobusami mają wielu zwolenników. Szynobus na pokonanie tej trasy, jak twierdzą pomysłodawcy, będzie potrzebował około 25 minut. Przejechanie odległości samochodem w godzinach szczytu, gdy na drodze 44 stoją kilometrowe korki, zabiera często ponad godzinę.
Przedłużenie linii do Oświęcimia wymagałoby budowy torowisk na wysokości Kopalni Węgla Kamiennego "Piast", bo kopalnia nie chce się zgodzić na udostępnienie własnych, tłumacząc, że przeszkadzałoby to w przetaczaniu wagonów z węglem. Niewykluczone, że przedsięwzięciem zainteresuje się Kompania Węglowa w związku z planami budowy bloku energetycznego na terenie byłej Kopalni "Czeczott".
Jest także szansa na pozyskanie funduszy unijnych, jak zrobiły to już Tychy.
Codziennie rano najświeższe informacje, zdjęcia i video z Krakowa. Zapisz się do newslettera!
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?