Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Oświęcim. W końcu przyjęli ostateczny wariant przebiegu S1 razem z oświęcimską obwodnicą

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
UM Oświęcim
Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie przyjęła ostateczny wariant przebiegu drogi S1 na odcinku Kosztowy - Bielsko-Biała. Ujęto w nim obwodnicę Oświęcimia, która połączy go z "ekspresówką".

Komisja Oceny Projektów Inwestycyjnych (KOPI) przy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie przyjęła ostateczny wariant przebiegu drogi S1 na odcinku Kosztowy - Bielsko-Biała. Co ważne dla Oświęcimia, ujęto w nim budowę obwodnicy miasta łączącej go z "ekspresówką".
W spotkaniu KOPI w Warszawie uczestniczyli przedstawiciele samorządów Małopolski i Śląska, zainteresowanych budową S1. Komisja jednogłośnie zatwierdziła wariant E, którego trasa wiedzie od Mysłowic przez powiat bieruńsko-lędziński, a następnie przez gminę Brzeszcze w kierunku Bielska - Białej. - Dla Oświęcimia jest to bardzo ważna i kluczowa decyzja. Ujęcie w tym wariancie budowy obwodnicy Oświęcimia wraz z mostem na Sole, połączenie jej z drogami wojewódzkimi 933 i 948 oraz drogą krajową 44, a następnie z budowaną obwodnicą północną pozwoli na ograniczenie korków w mieście - mówi Janusz Chwierut, prezydent Oświęcimia.
Przyjęcie wariantu przez KOPI otwiera drogę do dalszej procedury. Kolejnym krokiem będzie uzyskanie decyzji środowiskowej. - Z końcem czerwca zostanie złożony wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Według GDDKiA w Katowicach jest duże prawdopodobieństwo, że decyzja środowiskowa będzie gotowa pod koniec roku. - Mamy zapewnienia parlamentarzystów, że będą lobbować na rzecz finansowania tej inwestycji. Są też zapisy w kontrakcie dla Małopolski i Śląska, które obejmują to zadanie. Jest to więc zobowiązanie rządu. Dlatego, jeśli wszystkie wymogi formalne uda się nam spełnić, to nie powinno być problemów z zapewnieniem finansowania tej inwestycji – uważa prezydent Oświęcimia.
Po serii spotkań i konsultacji we wrześniu 2013 roku wypracowano nowy przebieg drogi ekspresowej S1, tzw. wariant hybrydowy (wariant E), który uwzględnia interesy większości zainteresowanych: samorządów, mieszkańców i przedsiębiorstw górniczych. Jest też najkorzystniejszy pod względem technicznym, ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. W tym wariancie znajdują się obwodnice Oświęcimia o długości 9,7 km i Bierunia - 2,5 km.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto