Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na obwodnicy Oświęcimia do drogi S1 stanęły konstrukcje mostów i jest asfalt. Inwestycja po 13 miesiącach. Zobaczcie zdjęcia i film

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, m.in. mostu nad Wisłą
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, m.in. mostu nad Wisłą GDDKiA
Południowa obwodnica Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, co widać po konkretnych efektach. W ciągu przyszłej trasy powstają konstrukcje mostów i wiaduktów. Na części odcinków drogowcy wylali już asfalt. Przejdź do galerii i zobacz zdjęcia udostępnione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wykonane z powietrza na przełomie listopada i grudnia. Jeszcze przed dużymi opadami śniegu.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Południowa obwodnica Oświęcimia po 13 miesiącach inwestycji

Na ponad 9-kilometrowej trasie budowy nowego przebiegu drogi krajowej nr 44 powstają m.in. trzy mosty, przejazd pod torami kolejowymi i pięć rond.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, m.in. mostu nad Wisłą
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, m.in. mostu nad Wisłą GDDKiA
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Przy końcu nowej drogi w rejonie ul. Zatorskiej jest już asfalt
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Przy końcu nowej drogi w rejonie ul. Zatorskiej jest już asfalt GDDKiA

- Nowa obwodnica będzie miała dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Każdy pas ruchu będzie miał 3,5 m szerokości - wylicza Kacper Michna z krakowskiego Oddziału GDDKiA.

Południowa obwodnica Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Budowa ronda i zjazdu przy ul. Legionów
Południowa obwodnica Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Budowa ronda i zjazdu przy ul. Legionów GDDKiA
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Ostatni odcinek przy ul. Zatorskiej
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Ostatni odcinek przy ul. Zatorskiej GDDKiA

Będzie łączyć się z istniejącymi drogami w gminie Oświęcim w rejonie ul. Wojewódzkiej w Pławach, a w samym mieście ul. Legionów (droga wojewódzka nr 933), Jagiełły (DW nr 948) oraz Zatorską (obecna droga krajowa 44).

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Rejon ul. Jagiełły
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Rejon ul. Jagiełły GDDKiA
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Odcinek na terenie gminy
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Odcinek na terenie gminy GDDKiA

Nowy termin zakończenia budowy obwodnicy Oświęcimia

Nowe mosty powstają nad Wisłą na granicy województw małopolskiego i śląskiego oraz nad Sołą i nad Młynówką obok ogródków działkowych Stare Stawy.

Południowa obwodnica Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Budowa w rejonie ogródków działkowych
Południowa obwodnica Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Budowa w rejonie ogródków działkowych GDDKiA
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Trwa budowa tunelu pod linią 93
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Trwa budowa tunelu pod linią 93 GDDKiA

Prace koncentrują się teraz na budowie konstrukcji nośnych, tj. tych elementów mostów, na których zostanie położona jezdnia. Segmenty mostu nad Wisłą zostały już nasunięte nad koryto rzeki.

Przelot na budową obwodnicy Oświęcimia

Trasa ominie od południa miasto i zapewni szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4. Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina. Z całej budowanej trasy 1,1 km, tj. 12 proc. długości obwodnicy znajduje się po śląskiej stronie.

Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, co widać po konkretnych efektach
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana, co widać po konkretnych efektach GDDKiA
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Odcinek, gdzie powstaje tunel pod linią 93
Budowa południowej obwodnicy Oświęcimia jest już mocno zaawansowana. Odcinek, gdzie powstaje tunel pod linią 93 GDDKiA

Symboliczne wbicie łopaty miało miejsce 7 listopada 2022 r. Koszty inwestycji sięgają 500 mln zł. Pokryte zostaną m.in. dzięki dofinansowaniu 164,4 mln zł ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020.

Pierwotnie inwestycja miała zakończyć się w kwietniu 2024 r. Wiadomo już, że termin nie zostanie dotrzymany ze względu na opóźnienie w wydaniu decyzji ZRID. GDDKiA szacuje nowy termin oddania na połowę 2025 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto