Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa stacji PKP w Oświęcimiu. Już widać jak zmienia się oświęcimska stacja. Zobaczcie zdjęcia, film z drona

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Trwa modernizacja stacji w Oświęcimiu i linii kolejowej 93, ale widać już efekty inwestycji
Trwa modernizacja stacji w Oświęcimiu i linii kolejowej 93, ale widać już efekty inwestycji Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych we Wrocławiu / kadr filmu z przelotu nad linią 93
Trwa przebudowa stacji kolejowej w Oświęcimiu. Prowadzone tutaj prace są częścią modernizacji linii 93 Trzebinia - Chrzanów - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice. Zakończenie całej inwestycji planowane jest w czwartym kwartale 2023 roku, ale już widać jak zmieniły się obiekty stacyjne i otoczenie. Pokazują to materiały Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych we Wrocławiu, które jest podwykonawcą. Przejdź do galerii i zobacz film.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na stacji w Oświęcimiu trwa budowa przejścia podziemnego i peronów

Od kilku tygodni podróżni na stacji Oświęcim mogą już korzystać z pierwszych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. W tej chwili prace koncentrują się przy budowie peronu nr 2, torowiska przy peronie 1 i drugiej części przejścia podziemnego. Obecnie można z niego korzystać od wejścia od strony Brzezinki do peronu 3.

- Docelowo, bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z ze strony miasta i gminy - informuje PKP PLK.

FILM PRK WROCŁAW Z PRZELOTU NAD STACJĄ OŚWIĘCIM I LINIĄ 93

Kontynuowane są także prace przy infrastrukturze trakcyjnej i obiektach inżynieryjnych. Natomiast pasażerowie mogą już korzystać z peronu nr 4, części peronu nr 3.

- Szkoda tylko, że wciąż trzeba korzystać z komunikacji zastępczej, bo naprawdę byłby już faktycznie duży komfort - mówi Marek Zając z Oświęcimia.

Taka sytuacja na odcinku z Oświęcimia do Trzebini związana jest z przebudową wiaduktów kolejowych w Chrzanowie. PKP PLK zapowiada, że takie utrudnienia potrwają do wiosny 2023 r.

Nowe obiekty na stacji w Oświęcimiu są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przy wyjściach z przejścia podziemnego są windy. Na peronach wykonana jest z antypoślizgowa nawierzchnia wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących.

W części technicznej wykonaną już w dużej części trakcją i torowiskami gotowa jest nowa nastawnia, z której odbywa się nadzór i sterowanie ruchem kolejowym.

Modernizacja linii 93 Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice

Przebudowa oświęcimskiej stacji jest częścią realizowanej za ok. 800 mln zł modernizacji trasy Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Po jej zakończeniu wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach, także m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach.

Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r. Przebudowa stacji i dworca trwa od 2018 roku. Pierwszym etapem było oddanie nowego budynku dworca, co nastąpiło w połowie 2020 roku.

FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na oswiecim.naszemiasto.pl Nasze Miasto