Stacja Oświęcim zostanie przebudowana. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że inwestycja ruszy w ciągu kilku miesięcy [ZDJĘCIA]

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Obecnie pasażerowie chcąc dojść na perony przechodzą przez tory Bogusław Kwiecień
PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały dużą modernizację stacji w Oświęcimiu. Prace mają rozpocząć się w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Plany przewidują m.in. budowę przejścia podziemnego na perony i do Brzezinki. Inwestycja poprawi komfort i bezpieczeństwo pasażerów. To drugi etap przebudowy kolejowych obiektów po oddaniu do użytku w ub. roku nowego budynku dworca PKP.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na stacji w Oświęcimiu powstanie podziemne przejście

W połowie ub. roku PKP oddały do użytku w Oświęcimiu nowy budynek dworcowy, który stanął na miejscu starego zniszczonego obiektu.

- Powstał całkiem ładny dworzec. Rzecz w tym, że reszta stacji to wciąż czasy głębokiego PRL-u

- mówi Mateusz Płonka, mieszkaniec Oświęcimia, który dojeżdża koleją do pracy na Śląsku.

To ma się wkrótce zmienić. PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały, że rozpoczęcie przebudowy oświęcimskiej stacji to kwestia kilku miesięcy.

- Prace mają się rozpocząć w trzecim kwartale tego roku po uzyskaniu pozwolenia na budowę

- zaznacza Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Przebudowa obejmie tory, perony, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym i budowę przejścia podziemnego, które umożliwi pasażerom bezpieczne dojście na perony oraz z miasta do Brzezinki. Zastąpi kładkę, która i tak łączyła jedynie Oświęcim z Brzezinką. Na perony trzeba było przechodzić przez tory.

- Stacja Oświęcim zostanie dostosowana do lepszej i bezpieczniejszej obsługi podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się

- dodaje Dorota Szalacha.

Umożliwią to wyższe perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów, nowe wiaty, ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Dostępność do peronów zwiększy budowa pięciu wind. Osobom niewidomym i niedowidzącym poruszanie się na stacji ułatwi także system oznaczeń i ścieżek naprowadzających.

Modernizacja 10 stacji przy linii kolejowej Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice

Jak dodają w PKP PLK, obok stacji Oświęcim przebudowanych zostanie jeszcze dziewięć innych obiektów stacyjnych i przystanków wzdłuż modernizowanej trasy kolejowej 93 Trzebinia - Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Na tej liście są jeszcze: Chrzanów, Chrzanów Śródmieście, Chełmek Fabryka, Gorzów Chrzanowski, Brzeszcze, Brzeszcze Jawiszowice, Jawiszowice Jaźnik oraz już po śląskiej stronie Dankowice i Kaniów. Na niektórych roboty już trwają lub w części zostały zakończone.

Cała inwestycja PKP PLK na linii 93 między Trzebinią a Oświęcimiem i Czechowicami-Dziedzicami, obejmująca także m.in. przebudowę torowisk, trakcji, wiaduktów, przejazdów kolejowych ma zapewnić lepszą kolej w regionie.

- Czyli krótsze, sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy pociągów pasażerskich z prędkością 120 km/godz., a towarowych – 80 km/ godz.

- dodaje Dorota Szalacha.

FLESZ - Koronawirus. Jak się przed nim uchronić

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie